don Tomaso wrote:
Du har precis det system (digitaldelen) som jag drömmer om dock kommer det att dröja låååånge innan jag når dit. Berätta gärna mer om Unidisken
Det är en apparat som är svår att berätta om, men kort sagt kan man säga att den plockar fram Linn-kvalitet inte bara på cd utan även på film. Faktum är att film blev den största överraskningen, eftersom jag trodde att det skulle spela mindre roll där än på musik. Röster är det som är mest imponerande. Det är något kusligt över realismen i rösterna som återges, det känns verkligen vilket humör personen som talar är på, utan att man måste se bilden (om det är en bra skådis, annars kan det bli helfel!). Faktum är att jag slog igång en film och stängde av bildskärmen - det var helt magiskt att bara lyssna på filmmusiken och dialogen! Verkligen något som ger mersmak och gör det svårt att slita sig från anläggningen... Sjuka och konstiga filmer gör sig absolut bäst!
Bildmässigt är Unidisk något i särklass... Jag har länge längtat efter en ny TV eftersom jag inte tyckt att min nuvarande håller måttet (varken via DVD-spelare eller dator). Med Unidisk blir bilden så grymt bra att det är svårt att tro att det är samma TV. Och jag kör bara via S-video...
Musikmässigt kan man säga att 2.1:an är mycket nära min LP12:a. Inlevelsen är kanon, men LP12 är något bättre. Hifimässigt är 2.1:an bättre, det låter ju så grymt snyggt, men lite råare än LP12.
don Tomaso wrote:
Lyfter du fram TV när du ska titta eller var det bara för fotningen som den var i skamvrån?
Den passar inte in så bra, som tur är har den ett bärhandtag på baksidan så att den är lätt att flytta undan. Platta tv-apparater är kanon...