selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 15:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 22:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Det var alltså inte den här historien som jag baserade mitt ursprungliga omdömme på, men dom kanske har lärt sig?
Om du frågar mig tycker jag att det är ordentligt fegt att sitta på ett internetforum och snacka skit om en handlare som du inte har några egna erfarenheter av. Låt de som har dåliga erfarenheter själva uttala det i så fall (eftersom de kan utveckla det). Jag har aldrig varit på Takt & Ton, men jag har hört flera som har positiva erfarenheter av dem. Jag väljer därför att varken rekommendera eller avråda från att besöka handlaren - den enda schyssta rekommendationen (för både kund och handlare i fråga) är rådet att bilda en egen uppfattning.

Folk har en tendens att gå upp i varv ordentligt när de inte blir behandlade som gudar av en handlare och det är oftast bara skitsnack som räknas. Sällan jag läser ett enda positivt omdöme om en handlare på det här forumet.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 22:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
Sällan jag läser ett enda positivt omdöme om en handlare på det här forumet.
Tycker man ser en hel del positivt om Tonläget o HF. Minns inget negativt alls om dem faktiskt.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 22:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
henriklh wrote:
Det var alltså inte den här historien som jag baserade mitt ursprungliga omdömme på, men dom kanske har lärt sig?
Om du frågar mig tycker jag att det är ordentligt fegt att sitta på ett internetforum och snacka skit om en handlare som du inte har några egna erfarenheter av. Låt de som har dåliga erfarenheter själva uttala det i så fall (eftersom de kan utveckla det). Jag har aldrig varit på Takt & Ton, men jag har hört flera som har positiva erfarenheter av dem. Jag väljer därför att varken rekommendera eller avråda från att besöka handlaren - den enda schyssta rekommendationen (för både kund och handlare i fråga) är rådet att bilda en egen uppfattning.

Folk har en tendens att gå upp i varv ordentligt när de inte blir behandlade som gudar av en handlare och det är oftast bara skitsnack som räknas. Sällan jag läser ett enda positivt omdöme om en handlare på det här forumet.

/ jajo
Det här med bemötande är mycket av psykologi. En tidig negativ erfarenhet kan lätt färga all framtida kontakt med en handlare och tvärtom. Jag är jätte positivt till HF och en kompis här på forumet är mindre nöjd med HF. Vem har rätt? ingen eller båda.. svårt o säga.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 22:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Tycker man ser en hel del positivt om Tonläget o HF. Minns inget negativt alls om dem faktiskt.
Jag tycker att det är kanon att läsa om bra och dåliga erfarenheter och konstruktiv kritik, om denna kritik även levereras till handlaren i fråga och inte är baserad på rykten utan kommer från kunden själv. Att ideligen sitta och skicka in negativa kommentarer utan egna erfarenheter eller nån nyans alls är inte ok tycker jag.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 22:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Det här med bemötande är mycket av psykologi. En tidig negativ erfarenhet kan lätt färga all framtida kontakt med en handlare och tvärtom. Jag är jätte positivt till HF och en kompis här på forumet är mindre nöjd med HF. Vem har rätt? ingen eller båda.. svårt o säga.
Båda har rätt såklart, och jag tycker att båda ska berätta om sina erfarenheter. Det är jätteintressant att läsa, men att skriva "Jag tycker att xxx suger för att jag har hört från en massa kompisar att de blivit dåligt bemötta." är värt 0 enligt mig. Bara smutskastning som inte ger handlaren en chans att bättra sig.

Kund- och handlarrelation är personkemi och även baserat på personens preferenser. Råd är bara intressanta om de stöds av fakta och bakgrund.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 09:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
Om du frågar mig tycker jag att det är ordentligt fegt att sitta på ett internetforum och snacka skit om en handlare som du inte har några egna erfarenheter av.
Fegt? Jaha.
jajo wrote:
den enda schyssta rekommendationen (för både kund och handlare i fråga) är rådet att bilda en egen uppfattning.
Varför? Vad ska vi i så fall med ett forum till? Det räcker väl med att skriva en stor text med "BILDA DIN EGEN UPPFATTNING" på huvudsidan då. Eller i pannan på alla, för det är väl inte specifikt för Linn.
jajo wrote:
Jag har själv skrivit positivt om både Ljudkompaniet och HF flera gånger här. Jag har inte (vad jag kan minnas) läst några negativa omdömmen om dem (eller om tonläget eller stereokompaniet).

Hur som helst så har jag hört flera historier om hur de behandlat kunder dåligt. Jag tycker att de förtjänar att spridas, för sånt retar mig. Jag tänker fortsätta med det. Men visst, det hade varit mer klädsamt om det var jag själv som hade blivit illa behandlad...

För övrigt har jag skrivit en massa skit om Hifi Art här på forumet också, om du vill så kan du ju leta rätt på dom trådarna så kan vi bråka i dom också! :D :P Det piggar upp såhär på morgonkvisten!

/Henrik

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 09:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Varför? Vad ska vi i så fall med ett forum till? Det räcker väl med att skriva en stor text med "BILDA DIN EGEN UPPFATTNING" på huvudsidan då. Eller i pannan på alla, för det är väl inte specifikt för Linn.
Nu går du lite väl långt. Det enda jag tycker är att inlägg av typen:
henriklh wrote:
Jag skulle hellre köpa på Ebay än av Takt & Ton.
är helt meningslösa! Ditt inlägg innehåller kritik utan någon bakgrund eller fakta. Du dömer Takt & Ton generellt, trots att du inte har några egna erfarenheter av butiken. Det skapar förvirring:
Pediatrik wrote:
Lite OT kanske, men är T&T verkligen så dåliga som ryktet säger?
som du sen inte kan förklara med egna erfarenheter.

Jag tycker att det är orättvist mot handlaren i fråga, särskilt när det finns nöjda kunder på Takt & Ton. Att ogilla smutskastning av den här typen är inte samma sak som att:
henriklh wrote:
Det räcker väl med att skriva en stor text med "BILDA DIN EGEN UPPFATTNING" på huvudsidan då. Eller i pannan på alla, för det är väl inte specifikt för Linn.
Hoppas du förstår min synpunkt. Jag är inte intresserad av att bråka. Nog med OT från min sida.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 09:27 
Site Admin
Site Admin

...och åsikterna om Akito/Ekos/Ittok är...? :roll:

Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00