selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 16:38

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 12, 2005 06:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Vad tror ni denna kan prestera?
http://www.naimusa.com/public/NANA_Prod ... l_US_e.pdf

De har även en ny DVD/försteg/processor/5slutsteg variant a la Classik Movie. Tom med radio inbyggd.
Undra vad de kostar..
Så någonstans på nätet att cd-spelaren skulle gå på 15 k usd.

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 12, 2005 17:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Vad tror ni denna kan prestera?
http://www.naimusa.com/public/NANA_Prod ... l_US_e.pdf

De har även en ny DVD/försteg/processor/5slutsteg variant a la Classik Movie. Tom med radio inbyggd.
Undra vad de kostar..
Ungefär £3000 utan radiomodul vilken kostar ca £250 och har både DAB och FM.

CD-spelaren kommer kosta ca £15k :!: :!: :!:

Med tanke på att det är mer än dubbelt så dyrt som en CDS3 så skall det bli intressant att höra pålitliga lyssingsomdömen. Sannolikheten att jag kommer att äga en är lika liten som sveriges budgetöverskott.

Image

Sen ser den nog så vräkig ut; ett utslag av avundsjuka :lol:

/Erik

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 12, 2005 19:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

naimerik wrote:
Med tanke på att det är mer än dubbelt så dyrt som en CDS3 så skall det bli intressant att höra pålitliga lyssingsomdömen. Sannolikheten att jag kommer att äga en är lika liten som sveriges budgetöverskott.
Ska vi slå vad?
Låter säkert underbart så det är nog bara en tidsfråga innan du äger en. Låt oss se om några år...
De kommer ju beg så småningom. :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 13, 2005 10:27 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Ska bli kul att höra om den låter bättre en en LP12:a. Om inte, ja då låter uni 1.1, CD12 och andra produkter som hävdas låta ungefär som en LP12:a ganska mycket sämre än LP12, som i brist på bättre produkter att jämföra med. blir de just "nästa lika bra". Ja vi får se, det ska bli verkligen kul att höra!

Kanske är det naivt att tro att den ens låter bättre än uni 1.1 och CD12, men jag tror faktist att de har jämfört och skulle nog inte släppa en ren CD-spelare om den inte krossar.

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 13, 2005 13:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vi har ju inte hört cd spelaren än, men nog är det rimligt att den är betydligt bättre än uni 1.1? Den är ju dubbelt så dyr, släpps ett par år senare och har bara cd spelare så jag tror Naim måste ha byggt något väldigt väldigt bra för att kunna motivera det priset.

Ang cd och LP12. Jag kommer ihåg när jag köpte min Karik. Redan då sa man att den är nästan lika bra som en LP och med Numerik så är det väldigt nära. Efter det har det ju kommit ett par betydligt starkare cd spelara men de är fortfarande bara "nästan lika bra som en LP 12". Så jag tror faktiskt inte ens den nya naim kan bli bättre än en lp12, men kanske nästan nästa lika bra?

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 13, 2005 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
Ang cd och LP12. Jag kommer ihåg när jag köpte min Karik. Redan då sa man att den är nästan lika bra som en LP och med Numerik så är det väldigt nära. Efter det har det ju kommit ett par betydligt starkare cd spelara men de är fortfarande bara "nästan lika bra som en LP 12". Så jag tror faktiskt inte ens den nya naim kan bli bättre än en lp12, men kanske nästan nästa lika bra?
Det där har jag också tänkt på. Men å andra sidan fanns inte Cirkus, Lingo 2, Ekos med T-kable, Arkiv, Akiva eller Linto när Karik/Numerik kom.

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 13, 2005 17:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
Vi har ju inte hört cd spelaren än, men nog är det rimligt att den är betydligt bättre än uni 1.1? Den är ju dubbelt så dyr, släpps ett par år senare och har bara cd spelare så jag tror Naim måste ha byggt något väldigt väldigt bra för att kunna motivera det priset.
Ja, ingen ide att släppa en ny superCD om den INTE är bättre än konkurrenterna.
Dubbla priset mot en CD3 talar för sig självt...
Bra nyheter då detta sporrar Linn att kontra.
Ska bli m spännande att läsa tester av denna spelare, o inte minst höra den.

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 13, 2005 18:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
ulfbnilsson wrote:
Det där har jag också tänkt på. Men å andra sidan fanns inte Cirkus, Lingo 2, Ekos med T-kable, Arkiv, Akiva eller Linto när Karik/Numerik kom.
Nej, men det räcker med Ittok, Trojka och Lingo på en pre-cirkustolva för att åka åttor runt Karik/Numerik.

/Erik

Post new topic  Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00