Okej!
Det var kul
Jag måste säga att först och främst är jag imponerad av högtalarnas utseende. Mycket trevliga! Trots sin storhet ser dom inte speciellt klumpiga ut och skäms minnsann inte för sig. Mycket tveksamt om pianolackutförandet är värt merkostnaden, sannolikt är svart (de som visades) snyggast (med undantag från pianolack möjligen då). Storleksmässigt är dom "acceptabelt" stora (jag kör ju På Keltik) och dessa är större men ser inte ut att vara så stora. Jmf med Komri (som ju är groteskt maffig) så tror jag dessa får godkänt av fler "regeringar".
Det kördes demo och gavs tillfälle att köra från Klimax control och Unidisk 1.1. Dessvärre ingen LP-12:a vilket hade varit mycket intressant men enligt utsago från Linn:s folk låter det inte sämre....
Lyssningsintrycken blir ju lite sporadiska från ett sånt här event, men visst tusan låter dom bra. Fantastiskt bra kontroll (rätt mycket hifi-stuk på ljudet) på hela registret utan att någon gång låta "vasst" eller aggressivt. Det kördes mycket blandad musik från gammal Ry Cooder, tjusig funk till Rage against the machine

. Jag imponeras över det fina diskantljudet och den uppstyrda basen. Det är ingen massiv bas men en väldigt snabb, följsam och tydlig bas med rejält djup när det behövs. Jag saknade inte subban iaf.
Som inbiten "vinyladdict" är jag imponerad över hur bra olika CD lät. Nästan lika bra som vinyl

Men detta kanske ska tillskrivas undisiken och försteget minst lika mycket som högtalarna.
Jag tro nog att dessa kan attrahera en hel del som vill ha ljudkvalité med ett minimum av lådor och kabeldragning. Priset avskräcker nog dom flesta men man ska ju räkna in allt förstärkeri i kalkylen så blir det lite bättre. Tydligen finns det grillar som täcker större delen av framsidan för dom vill dölja den. Att ta bort skydden för de stora elementen går, men det påverkar ljudet då elementen i detta läge rör sig mer än vad konstruktören tänkt sig. Intressant att notera är att Linn tydligen överväger en version utan förstärkeri inbyggt.
Detta var en mycket snabbt ihoprafsad sammanfattning. Ska försöka komplettera denna med lite mer erfarenheter om intresset finns.