Funderar på uppgradering av mitt system och har kört fast.
Sitter här och blir tunnhårig, vet inte om det beror på att jag kliar mig för mycket eller om det verkligen är åldern.
Dagsläget:
Karik III som skippar en del
Kairn
Kudos
3xLK100
AV5140, 5120, 5110.
Har funderat på lite olika alternativ och listat de inköp som dessa innefattar
Alternativ1 (20kkr):
CMDI
1x5125 passivt
Alternativt2 (28kkr):
CMDI
LK100 aktivt på stereo och center
Alternativ3 (45kkr?)
CMDI
2x5125 aktiva stereo och center
Alternativ4 (45kkr?)
Unidisk SC
1x5125 passivt
Jag har tidigare haft ett aktivit system med Keilidh och minns förbättringen vid övergång till aktivt. Nu när äntligen ekonomin ordnat sig så att en uppgradering är möjlig var givetvis aktivt det första jag tänkte på.
Jag känner dock ett litet motstånd mot att köpa på mig ytterligare LK100 för att kunna gå aktivt även på centerkanalen som i Alternativ 2.
Det känns som om alternativ 1 vore klokast på längre sikt. Att starta på nytt med endast en 5125 och uthärda den i passivt tills jag sparat ihop till ytterligare en 5125 och övergång till aktivt. Alltså börja med alternativ 1 och med tiden uppgradera mot alternativ 3.
Samtidigt som jag känner mig tveksam till att bygga vidare på LK100 och göra aktivt av detta så har jag också svårt för att köra vidare i passivt eftersom jag vet hur mycket bättre det blir.
Det känns som om en övergång till aktivt skulle ge mest resultat eller är 5125 hyffsade även i passivt?