Jag föll in den vägen Linn själva tänkt sig att folk ska falla in, tror jag, efter demonstration

. Det började med att JohanF här på forumet letade nya högtalare, vilket slutade med ett par NHT. NHT-burkarnas ankomst i kombination med den alltid närvarande tävlingsnerven (avundsjukan, stavas det kanske..) ledde till högtalarintresse för min del också. Såpass att jag också ville köpa NHT. Satt på ProLogic-system med fem småburkar då. Efter fruktlösa försök att tämja NHTs monster-bas (har för mig det var så här det gick till iaf, Johan får väl dementera

) började han tänka i termer av stativare och den högtalar-jakten (som jag då i egenskap av god medmänniska tog aktiv del i) slutade med att istället för att köpa hans NHT som det var tänkt så han kunde upp-/sido-gradera istället själv slog till på ett par Keilidh efter att först ha blivit peppad på Tukan. Hemlån och hela köret, "selling by demonstration". Tjejen la veto mot att köpa stativare, därav att Tukan-hemlån blev till Keilidh-köp. Plötsligt började jag köra mycket mer musik efter att tidigare mest ha sett film, vilket föranledde hemlån av en gammal Intek, för skojs skull, som fullkomligt krossade Teac DPL-receivern jag hade. Ungefär här får jag väl anse mig som fullkomligt nere i träsket, började få en känsla av inte mycket matchade Linn. Varje gång någon sorts test gjordes vann dom ju överlägset. Utsattes för gammal Mimik vs ny fin Rotel också, vilket inte hjälpte.. Sen dess har jag i princip shoppat Linn i takt med vad plånboken hållit för

(parallellt med bio-grejjer från andra märken då).