Sony wrote:
Tanke som slog mig när jag en gång till läste igenom Freddes kommentarer om klout vs. 2*LK85. Varför slutade dem sälja den om den nu är bättre än lk85, någon som jämfört med lk140? Samma sak där eller? Misstänker nästan det eftersom lk140 huvudsakligen är en kraftigare variant av lk85:an...men det är mina gissningar och nu får ni komma med lite intressanta svar..Linn har ju bra service på äldre prylar så kanske klout är bättre att leta än ett till lk140 då? Inte för att det är aktuellt i nuläget men nyfiken är jag.. 
Klout är ju ett rätt gammalt steg, introducerades 1992. och efterträddes av de nya switchade 2250. priset på ett klout var ca 34000kr när det slutade tillverkas 2001/2002. och priset på ett 2250 är 30000kr. Prestandan på de senare klout, är mycket hög. 2250 låter lite renare, men klout är svårslaget i basområdet, tycker jag. Men 2250 ÄR ett bettre steg!.
klout spelar alltså inte i samma divission som lk85/140! Ett nyare begagnat klout kostar ochså en bra bit mer än ett nytt lk140. ca 18-20000kr får man nog vara beräd att hosta upp, men eftersom de nästan har prestanda som ett 2250, så är det mycket prisvärt tycker jag. Äldre klout ligger kring 14-15000kr tror jag. Och somvanligt har Linn gjort en mängd uppgraderingar under åren, så man bör kolla serienummer, så man vet vad man betalar för.