Okay!
Två saker har hänt....
Det mindre roliga är att jag har fått flytta och bor numera i mitt gamla "pojkrum". Ibland sker det förändringar i tillvaron som inte är så värst roliga. I hifi-väg innebär detta alltså att prylarna har fått ett nytt hem och att bilderna icke är "up-to-date".
Det positiva som har hänt är att Classiken har "flyttat" från mig och fått en ny ägare. Så nu står det ett par ensamma Tukan här i rummet. Vilket för stunden är lite trist, samtidigt som det skapar utrymme för en UPPGRADERING
Vad som skall inhandlas framgår nog av mina tidigare trådare så varför hålla tyst?
Ett försteg skall köpas och på fredag bär det av till Umeå då en Kolektor skall få en ny ägare. På köpet följer det även med en liten extra bonus i form av en skivspelare, dock inte Linn (endast pickupen är Linn).
Letar för närvarande efter ett slutsteg. Har ringt på till Jörgen på Stereokompaniet, men han hade sålt det ex dom hade. I göteborg hade dom endast ett demo-ex som blev lite väl dyrt.
Så när det gäller slutsteget så får vi vänta och se. Nu när C-slutstegen kommer bör väl fler LK140 hitta ut på begagnatmarknaden.
CD-spelare får vänta tills alla andra prylar finns på plats. Source-first, visst! Men lättast att hitta bästa CD-spelaren om man kan provlyssna i sin egen konfiguration.
Andra inköp som skall göras härnäst är en ny stereobänk och mest troligt en ny pickup. När det gäller stereobänken har jag ett litet dilemma, då jag för tillfället vill (måste) har TV:n där och då måste bänken vara rätt bred för att rymma skivspelaren (och att allt skall bli symetriskt). Har sett vissa sånna bänkar, en tokdyr och en i rätt prisklass. Problemet är bara att det endast rymms LK-enheter och i framtiden vet man ju inte om man kör någon annan storlek på lådorna. Dilemmet är även att jag i framtiden har planerat att införskaffa projektor och då åker ju TV:n ut, vilket inte ger något behov av en tokbred bänk.
Lägger inte upp nå uppdaterade bilder, då det hela kommer att ändras inom de närmsta veckorna. Sen är det kanske inte så spännande att se ett par Tukan och en ensammen Eltax DVD-spelare