...ni som nöjer er med att se Linns representation på mässan kan sluta läsa nu. Det fanns ju lite mer på mässan också, en hel del som faktiskt lät ganska kul...
Ute på bottenplan av mässan stod ett sånt här. Rörslutsteg från Rogue. Det värker i ryggen bara att tänka på de stackarna som fick bära dit det...ca 100kg väger det.
Vackra rör.
Dagens
wow för min del blev inne hos Sontec där en kille från JMLab demade Nova Utopia Be och Diva Utopia Be (heter de väl?) som surroundhögtalare. Surround för 100k, ptja nånting måste man väl lägga pengar på...

Bägge dessa använder såvitt jag förstod JMLabs egna "Power Flower"-magnet som enligt dem medger en optimal kontroll av elementet med "inga" magnetiska förluster (nåja, nån nypa salt kanske man får ta det med?)
Elektroniken var från Audionet.
Storebror Nova Utopia Be.
Lillebror Diva Utopia Be.
I ett av HifiArts rum lirades det mycket vinyl. Det var vinylsvarvar från Avid tillsammans med Magnum-förstärkeri, medan Totem Forest tog hand om högtalarsidan. Lät mycket trevligt - vare sig det var den dyrare (85k?) eller den billigare (15k) spelaren som det kördes på.
Totem Forest.
Det blev tyvärr bara ett kort besök på övervåningen pga tidsbrist, verkar som det var där man hade kunnat ha som roligast annars.
Larsen Hifi körde Carlsson-högtalare med elektronik från Roksan.

Hade aldrig hört Carlsson förut, så det var intressant. Flydde när det började pratas för mycket skånska dock
Mårten Design visade upp Coltrane Alto. Tydligen är stativet verkligen del av högtalaren, det är en förlängning av basreflexporten.
Signalkällen var nya multiformatspelaren från Bladelius! Gondul. Slutstegen var två EAR-monoblock, har för mig att de heter 509 Anniversary? Allt sladdat med (naturligtvis) Jorma Design-kablar, No1 all the way
I ett oskyltat rum intill Audionord hade någon gömt två ex av denna best!
Inne hos Audionord spelades det på Krell-elektronik, sladdat med Nordost. Sonus Faber Cremona gjorde det hela rättvisa
Cremona.
Slut på rapporten. Hoppas ni som inte var där fått lite tröst nu iaf
Mvh Patrik