henriklh wrote:
Jag valde Ninka (framför Katan på stativ) av samma anledning som du väljer bort dom, nämligen att dom var barnsäkra. Jag hade fel. Ett hett tips (oavsett hur du löser det): Om du inte har det; skaffa allrisktillägg.
/Henrik
Nu blev man ju inte alls orolig... Jo det är precis det som jag inte vill ska hända, om högtalarna går i backen kan jag leva med det, men om lilla Minna dämpar fallet så är jag mindre säker på att jag blir glad. Allrisktillägg har man redan som akvarieägare...
Lejonklou wrote:
Jag tror att du kommer att bli galen på det dåliga ljudet. Har provat alla varianter hemma hos mig (där Katan iofs vill stå 22 cm från vägg, vilket är ovanligt mycket) och väggmontering ger både våldsamt bullrig bas och resonanser i hela huset (åtminstone med betongväggar).
Mina Ninka vill ha 36cm till bakväggen som landet ligger nu. Nu står dom inte heller optimalt utan avsevärt mycket närmare bakväggen. Det du säger är att det kommer att rumla av basen en hel massa med Katan?
Vad finns det fler för alternativ? Kan? Unik? Komponent verkar ju intressant men det är ju längre fram i tiden, tyvärr.
/Thomas
edit: Nån ordning måste det vara på språket.