Så blev det ett par nya småttiga stativare ändå då. Har inte riktigt kunnat besluta mig för om jag ska satsa på golvare eller stativare. När vi var ute hos Fredrik så tyckte åtminstone jag att det fanns både fördelar och nackdelar med båda alternativen. Inte så lätt beslut om man som mig är velig i vanliga fall också.
Då dök det upp ett erbjudande jag inte kunde motstå, såg en annons på ett par Katan och ringde killen. Efter lite diskuterande och surrande så fanns det inte så mycket att göra. Ett par vettiga högtalare till riktigt bra pris kan man ju helt enkelt inte låta bli!
God Jul Daniel från Daniel helt enkelt
Lite bilder:
Rikligt med kontakter är det åtminstone. En skymt av de måttligt vackra högtalarkablarna också..
Till sist en bild på helheten: Färgerna är väldigt konstiga, i verkligheten är bänken bara lite mörkare än högtalarna...
Eftersom de kom med bussgods så fick jag hålla igen på volymen, ville inte börja med att smälla ur mellanregistren pga kylan..
Hur som helst så i jämförelse med Tukan är det lite mer detaljer, känns som ett litet mjukare ljud också. Kanske klarar mig utan lp-spelare ett tag till! Det enda negativa är ju botten, som lyser med sin frånvaro under mina försöka till Metallica-konserter i rummet. Dock får jag leva med det tills vidare helt enkelt, det mesta annat låter riktigt fint, Zelmanis röst blev ju inte sämre direkt

Tycker att mellanbasen, exempelvis bastrummeslag låter snäppet bättre också, låter mera bastrumma och mindre dunk. Glömde jag säga att de matchar bänken och är snyggare också...
Skulle bara ha ett par stativ i svart istället, skulle bli mycket snyggare men till priset jag betalade så kändes det som att det inte var så mycket att bry sig om..
// Daniel