Skriver väl ner senaste tidens/veckans skivköp. Inte alla köpta på samma dag dock. Allt är LP, köpt från begagnatbackar.
Tracy Chapman - Tracy Chapman 1988: En riktig goding både i musikväg och i hifiväg. Bra skick på skivan också. Har ju den på CD, men på LP var det till och med ännu roligare.
Madonna - Erotica 1992: Inte någon favorit direkt, men ibland är det kul med lite Madonna. Hon har faktiskt några låtar som är svåra att sitta still till. Mäktigt ljud, ska bli kul att höra denna när slutsteget kommer. Inte sämre är att skivan såg nästan oanvänd ut.
Eric Clapton - Money And Cigarettes 1983: Claptons mera mainstream-låtar har jag alltid gillat. På denna skiva är det väl lite bluesigare, vissa saker fungerar annat känns lite "fel" på nåt sätt. Dock ingen dålig skiva, utan det beror nog mer på vad man gillar för något.
Marillion - Fugazi 1984: Fish i Marillion.. och så många säger ju att Marillion ska vara så bra. Ja, nu äger jag tre Marillion CDs och denna LP. Det låter ju alltid så jäkla kallt och trist! Gillar Fish solo istället och mycket av det tror jag beror på ljudet.
Simply Red - A New Flame 1989: Vad kallar man detta? Popigt, men med riktiga instrument och musiker. Fungerar nog bra på fester istället för dagens radioplågor. Även en favorit hos en viss bekant av det andra könet, så det kanske går hem hos damerna
Enigma - MCMXC a.D 1990: Hummande munkar och brummande bas? Ja, Enigma är väl ett kapitel i sig. Dock en intressant skiva, om inte annat ur hifisynpunkt. Annars tycker jag många av Enigmas låtar fungerar riktigt bra, gäller bara att hitta rätt tillfälle att spela dom.
Sade - Diamond Life 1984: Sade med "Smooth Operator" bland annat.. Inte någon dålig skiva och för priset så var det ett givet köp. Dock inget jag skulle springa och köpa för fullpris på CD.
Peter Gabriel - Plays Live 1983: Peter Gabriel på en live dubbel-LP. Låtar jag inte känner igen direkt, eftersom jag aldrig lyssnat på han (bara hört några gånger). Kul att lyssna på och i vissa fall imponerar både musiken och låtarna på mig. Ingen 5-poängare, men väl värd att köpa.
Steve Lukather - Lukather 1989: Gitarrspel.. ja, det här kändes lite 80-tal och vissa refränger blev aningen tjatiga. Fast när Lukather börjar att leka lite med gitarren så blir det genast roligare. Hade varit bättre om skivan var mindre rak och Lukather tog ut svängarna lite oftare.
Van Halen - I 1978: Ja, är det så denna skiva kallas? Några gamla klassiska låtar och jag vet inte om det här lät så värst roligt. Lite väl skrammligt, fast det kanske bara var i kontrast till skivor jag spelat tidigare. Lite dåligt skick på omslaget dock.
India - Breaking Night 1988: Det här köpet var i tro om att det var en annan artist (tror jag). Var iaf inte alls vad jag hade förväntat mig och har bara lyssnat som snabbast på två av låtarna. Felköp har man iaf råd med när det gäller LP.
George Michael - Listen Without Prejudice 1990: Sån musik jag sitter och lyssnar på varje dag - kanske inte. Näh mer en rolig skiva att plocka fram vid fest. Då brukar sån här musik vara populär.
Alan Parsons Project - Pyramid 1978: Bara lyssnat på nån Alan Parsons-låt tidigare och den här skivan var ju intressant. Första låten "What Goes Up..." var helhärlig och sen blandas bra låtar med mindre bra. Lite dåligt skick på omslaget dock.
Alan Parsons Project - Eve 1979: Efter goda erfarenheter av ovanstående skiva så köpte jag även den här för 10 kronor. Inte hunnit lyssna på den ännu, men får väl hoppas att de fortsätter i samma stil.
Koinonia - Koinonia 1992: Hade hört skivan "Celebration" av samma band och tyckte den var bra (har svagt minne av det). Hittade nu en skiva med Koinonia utan något skivnamn. Men köpte den ändå. Var nu inte riktigt den typen av musik jag hade hoppats på. Kanske dom ändrat stil sen den tidigare skivan "Celebration"? Okay skiva, även om det var mycket sång och mycket rakare än vad jag hade förväntat mig. Har för mig att "Celebration" var mycket mer intrumental och mer knepiga taktbyten etc.