Resultat-rapport, lk85+lk140 vs lk140+lk140:
Det hade varit värt pengarna om jag så hade slängt bort LK85'an nu! Jag är sjukt förvånad, en stor anledning till att jag gjorde detta var ju att få "lös" 85'an till centern!! Jag hade väntat mig en väldigt liten förbättring på frontarna faktiskt, det var ju redan aktivt lixom. Hade alltså förutfattad mening om slutstegsskillnader i aktiva system som var
fel!

Musiken är mer samspelt och avslappnat harmonisk nu, på något vis är det som att LK85+LK140 tillsammans
inte är en bra kombo pga att det är olika steg .. men det lät ju bra (jag var jättenöjd ju!), bara att det nu är bättre

. Kan det ligga nånting i "blanda inte slutsteg"-snacket kanske?
I termer av bredd/djup/höjd/salthalt/.. så blev det mer klös i basen. Underliggande "morr" som klev fram, lite grann som en sub som är rätt inställd. Blir lite lurad som att nån släppte fram en halv oktav till nertill. Kanske kan man interpolera till att för att orka med EQ'n som aktiva Ninka-filtrena inför så behöver man lite mer än LK85? Samtidigt jämförde jag ju förut att byta dom sinsemellan och det blev bäst med 140'n på diskanten.
.. och jag har ju kvar allting med centern, det här är ju bättre än julafton!!