selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 10:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 22, 2005 22:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jonteman wrote:
I ett hörn är det murat i golvet där en kakelugn stått innan så där är ju bästa stället egentligen men nu funkar det inte.
Är det någon här som hängt sina prylar på väggen så man kan få lite inspiration?
Varför går inte detta hörn att nyttja? Det verkar ju vara en nästintill slutgiltig lösning :D När jag tidigare sa att hörn är dåliga menade jag att det verkar som tolvan inte gillar "bouncen" i hörn - det låter konstigt kanske för att gungningarna i hörn får en riktning ut från hörnet vilket på ett högt rack får en för tolvan svårdämpad svängning.

Beskriv gärna rummet eller rita en skiss så kanske vi kan komma på något bättre än toan - även om jag gillar kompromisslösa idéer skulle jag nog vara försiktig med duschen...Fast det är klart går man aldrig vilse hittar man inga nya vägar :!:

I mitt nuvarande rum är golvet på vissa ställen bättre än väggarna (de har hederlig gammal Tretex beläggning och går inte att fästa vägghyllan tight i. Vad har du för väggar :?:

/Zeedje

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 23, 2005 09:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jonteman wrote:
Ni är båda välkomna hem till mig så kan vi lyfta in hela anläggningen på toan och sitta i badkaret och dricka öl och lyssna :D

Ja, nerdstreckat har man passerat sedan länge tror jag men det yttrar sig kanske lite olika :wink:
Ha ha ha tackar för inbjudan. Om folk inte redan tycker att man är galen så lär de nog tycka det efter något sådant. Tänk bara konversationen med tex en kollega:
"Vad ska du göra i helgen?"
"Jag ska besöka en annan musikentusiast. Vi ska testa att sitta tre killar på hans toalett, dricka öl och lyssna på musik. Vi misstänker att det vara väldigt bra tune-dem där......"

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 23, 2005 09:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fasen. Det är en riktigt kul idé egentligen! Ett flak öl och en kamera. Sedan skriver man en artikel om det hela :D

Angående hörnet... detta hörn ligger på den sidan där dörren kommer in i rummet. Alltså är "längden" inte tillräcklig anser jag samt att man nästan kommer att trampa på den ena högtalaren när man kommer in. Kolla bilden nedan. Så såg det ut innan jag möblerade om och hade Kan-burkar. Dörren är precis till höger om högtalaren. Väggarna är tegel + puts. Sådana som producerar ett hål som en tennisboll om man vill ha 5 mm.

Image

Nu ser det ut så här (motstående vägg):

Image

Är inte avståndet lite litet om jag ställer Ninkorna som Kan?

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 23, 2005 15:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ulfbnilsson wrote:
jonteman wrote:
Ni är båda välkomna hem till mig så kan vi lyfta in hela anläggningen på toan och sitta i badkaret och dricka öl och lyssna :D

Ja, nerdstreckat har man passerat sedan länge tror jag men det yttrar sig kanske lite olika :wink:
Ha ha ha tackar för inbjudan. Om folk inte redan tycker att man är galen så lär de nog tycka det efter något sådant. Tänk bara konversationen med tex en kollega:
"Vad ska du göra i helgen?"
"Jag ska besöka en annan musikentusiast. Vi ska testa att sitta tre killar på hans toalett, dricka öl och lyssna på musik. Vi misstänker att det vara väldigt bra tune-dem där......"
Ja du. Tror den kollegan hade ringt efter vitrockarna som hade tagit med sig en sådan där roliga tröjan med vääääldigt låååånga ärmar på med läderremmar på. :roll: :wink: :lol:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 23, 2005 15:40 
Site Admin
Site Admin

Spontant tycker jag det ser ut att bli lite smalt men det är ju bara något man kan gissa och man vet inte om man inte testar vilket du ju redan vet. Tycker att jag sett att Linnsystem i allmänhet ofta är uppställda med betydligt längre till lyssningspositionen än mellan högtalarna, i jämförelse med andra märken.

Vad är det för mått på rummet? Det går inte att möblera på längden eller hamnar högtalarna alldeles för nära varandra/lyssnaren då? I och för sig är det rackplaceringen du undrat om men den hänger väl ihop med var högtalarna står..

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 23, 2005 16:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det blir ca 1,2-1,4 m mellan burkarna tror jag... och så spelar man "från" övriga lägenheten. Med nuvarande placering hörs musiken bättre ut genom dörren.

Det blir nog bäst att behålla högtalarplaceringen, sätta svarven på väggen och ha kvar resten där det står alternativt sätta det på väggen också. Inköp: Hylla + längre högtalarsladdar. :roll:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 24, 2005 09:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ha, ha vilken komisk tråd! :D

sportbilsentusiasten wrote:
Om vi träffas någon gång över ett par öl ska jag berätta vad jag har gjort för att förbättra ljudet som vissa kan tycka lite extremt :oops:
Berätta :!:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 24, 2005 17:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om vi träffas någon gång över ett par öl ska jag berätta vad jag har gjort för att förbättra ljudet som vissa kan tycka lite extremt :oops:
Jag är också nyfiken. Jag kan tänka mig att åka till GBG om träff och öl är ett krav för att få höra. :)

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 24, 2005 23:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
Jag är också nyfiken. Jag kan tänka mig att åka till GBG om träff och öl är ett krav för att få höra. :)
ok, ett var att borra sig ned i golvet till betongplattan så spiksen skulle stå stadigt.
Blev en hel del hål i vardagsrumsgolvet... Populärt från flickvän/hyresvärd 8)

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 24, 2005 23:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jonteman!

Du har det inte lätt! Racket står ju liksom på sämsta stället - mitt på plankorna :evil:

Jag tror du gör rätt i att flytta hela racket till en av långväggarna! Försök hitta ett stadigt ställe och kör med MDF bitar och häftmassa så blir det mycket bättre. Slå på plankändarna till du hittar åtmistone en stum planka, där skall du ha ena sidan av racket. :wink:

Apropå bredden så hänger det på rummet. Du kan garanterat få det att lira även med smal placering men du får kanske inte forumets största ljudbild :?:

/ Z

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00