Efter några wiskey så kom jag på att jag var tvungen att editera mitt inlägg lite, ni får ursäkta om det blir lite hoppigt...
En Movie DI är ju inte ett helt dumt förslag egentligen. Frågan är vad jag skulle hamna på i mellanskillnad vid inbyte av allt det övriga och vad det skulle göra åt väljudet. Risken med en DI är ju bara det att suget efter en SC blir för stort när pengarna väl finns om ett år eller så....
Man ska också ha i åtanke att det inte handlar om att bara köpa ett LK140, som jag tidigare nämnt ligger ju planerna på ett komplett LINN-system och då måste jag ju ha ett slutsteg till för att nå dit och då måste mina centerkanalslutstegsuppgraderingsfunderingar (nu blev det ännu längre) verkligen analyseras in i minsta detalj. Eftersom att jag för tillfället inte har pnegar till mer än en begad LK140 så accepterar jag att det inte blir ett enormt lyft, vissa uppgraderingar innebär ju att det kan stå ganska still tills nästa uppgradering kommer...
Jag är tacksam för alla kommentarer som kommer in här för det kan självklart hjälpa mig att komma på rätt spår. Även om hjärnan delvis låst sig vid en viss väg, ni känner säkert igen syndromet.
Man ska ju se det enligt följande:
Jag kommer inte att satsa på att byta slutstegen på mina aktiva Kaber, jag behöver ett slutsteg till mina bakkanaler för att kunna gå vidare och det känns delvis som ett steg åt sidan att satsa på en DI. Visst är min dryga 5 år gamla DVD-spelare dålig med dagens mått mätt, men jag kan leva med den tills dess att jag får råd med en SC eller motsvarande.
Är det ingen annan som är i en liknande situation?
Nu börjar denna tråd att urarta till en riktigt seriös diskussion, jag som trodde att alla bara skulle säga att jag skulle köpa det för att få en LK140 på Ekwalen och en Lk85 på bakkanalerna för att sedan enkelt kunna gå antingen på en 5103 eller en SC...