selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 03:42

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 17, 2005 13:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lustigt...
Kontrolkillen har gjort likadant.
Vi snackade om det o han medger att det har varit en dyr strategi att köpa o sedan sälja det som man inte gillar (inte passar in i befintligt system)

O han har OCKSÅ köpt en dcs :!:
För er som inte vet är det den CD som för närvarande ALLA prisar världen över.
Behöver jag nämna att den är skitdyr, med betoning på DYR
Den har inbyggt försteg - därav Kontrol försäljningen.

Att det låter bra med en dcs på Amati betvivlar jag inte.
Tror dessutm att ML har fått mer musik i sina prylar på senare år.

Ska han byta allt till Linn? Vore skoj att höra hur mycket du lyckats övertala honom :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 17, 2005 14:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag visste inte att dcs hade inbyggt försteg, och att det uppenbarligen funkar bättre än en Kontrol. Min kompis kör som sagt med sitt ML 28 men jag vet inte om han har jämfört det mot det som är inbyggt i dcs.

Jag har bara lyssnat på ML på senare år så jag vet inte hur de var tidigare. De gånger jag har hört dem har jag dock blivit väldigt imponerad. Jag gillar deras integrerade förstärkare (383) skarpt.

Min kompis lyssnade faktiskt på Linns toppsystem för lite drygt något år sedan på en mässa i Hamburg tror jag (jag var inte med själv). Han gillade det dock inte alls, tyckte att det lät "strange". Systemet var tydligen uppsatt i ett vettigt enskilt hotelrum så jag blev lite förvånad över att han inte i alla fall tyckte att det var ganska bra.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 17, 2005 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
Jag visste inte att dcs hade inbyggt försteg, och att det uppenbarligen funkar bättre än en Kontrol.
Det är givetvis bättre med sep försteg tex Kontrol, men han behövde ha loss slantar till CD'n.
På dcs'n kan han dessutom justera utnivån till subbarna som inte riktigt matchade Amati i volym.
Som sagt - kombinera prylar ÄR svårt o kan ge vissa oönskade efekter.

Att LINN suger på mässor brukar de göra. Jag säger, byt ut de som installerar o se till att grejjerna är riktigt inspelade!
Hörde dåtidens toppsystem på LINN Harrods (London) för 5 år sedan, o det låter för jävligt :? , säkert
Var med keltik o de vet jag hur de ska låta :wink:
Lät inte bra i deras biorum med.

O var det Komri han hörde är det fler som inte varit impade. Svåra att installera eller?

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 17, 2005 14:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nästa gång jag åter dit ska jag testa DCS inbyggda försteg mot ML. Han har aldrig nämnt att det fanns inbyggt så han kanske inte heller har provat. Det blir ju en uppsättning mindre av kablar vilket borde vara till fördel för det inbyggda.

Fördelen med om man köper så pass dyra prylar är ju att man ofta kan låna hem dem under en längre tid. Tex högtalarna hade han hemma på lån en vecka innan han bestämde sig. Det är ju helt orimligt att man köper sådana prylar utan att ha lyssnat på dem i hemmiljö. Man kan ju inte köpa en Cd spelare eller eller ett par högtalare för flera hundra tusen och sedan upptäcka när man fått hem den att det inte matchar resten av systemet.

Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00