selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 03:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2

Vilka Linnprodukter är snyggast?
AV-lådorna. 16%  16%  [ 5 ]
LK-lådorna. 84%  84%  [ 27 ]
Total votes: 32
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 16:15 
Site Admin
Site Admin

Håller inte med angående Akurate. Inte tusan ser de ut som något billigt skräp...man kan ha sina åsikter om de är snygga eller inte, men just DEN åsikten känns hårdsmält :?

Jag tycker att de ser helt okej ut, spindelfötterna är lite speciella men ganska balla. :)

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 16:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag håller inte heller med honom på den punkten. Men det är nåt med diskant/mellanregisterhållaren och spindelfötterna som ser skumt ut. Inte snyggt alls tycker jag.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 16:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nej, som skräp ser de inte ut, men det KAN vara metallfötterna som gjorde att han tyckte det...
Svarta fötter kan jag rekomendera! Mycket renare design.
Skulle vilja se svarta akurate med svarta fötter.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag gillar LK-lådorna för att de är så stilrena. Därför tycker jag inte att Akurat och Komri är speciellt snygga. Som redan nämnts så ser diskant hållaren allt för överdesignad ut. Espek är en snygg högtalare, den snyggaste enligt mig. Även Katan är snygga. Stilrena.
Fast jag får alltid höra att jag är så bakåtsträvande. Men är det mitt fel att så mycket snygga och bra saker upphör att tillverkas eller ändras? Så länge man inte är bakåtsträvande för bakåtsträvandets egen skull så är det ingen fara. Synd på LK-lådorna, så stilrent det är med ett rack bestående av fyra, fem LK-lådor.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är nästan böjd att hålla med, kanske inte om att dom der billiga ut - men påminner dom inte ganska mycket om B&W (= dyrt skräp ;) )?

Men dom kanske är snyggare med svarta fötter - inte för att det spelar mig så stor roll just nu :roll: men om jag någonsin köper ett par så blir det i helsvart.

/Henrik

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tjagge wrote:
Men är det mitt fel att så mycket snygga och bra saker upphör att tillverkas eller ändras?
Mycket ändras för att det ska vara NYTT, inte för att det ska bli bättre.
Design går liksom i cykler. Svart --> silver--> svart.. (typiskt HIFI) kantigt--> runt--> kantigt (typiskt bilar, kolla på dagens BMW's :? )

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 19:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Mycket ändras för att det ska vara NYTT, inte för att det ska bli bättre.
Ja tyvärr verkar det vara så. Så länge folk verkligen tycker och köper för att dom tycker det är bättre säger jag inget, men jag får känslan av att många skall ha det senaste bara för att det är nytt. Nyheter för nyheternas egen skull. Musikindustrin är fylld med denna trista inställning.

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 12, 2005 16:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Personligen gillar jag bäst de små lådorna som Kolektor, Lingo osv. Likaså Classic som ju finns i lite olika färger dessutom (men Movie är ful...). De tar lite plats, är diskreta och ganska stilrena. De nya grejorna tycker jag inte om, ingen design för mig även om jag är lite svag för silver å så. Men varför så stort? Det är väl OK med en burk, men ska man ha aktiv drift och separata grejor hela vägen igenom blir det mycket burkar och kablar.

Men vad jag har förstått är små diskreta lådor inget som går hem i USA. Där ska det vara stora och (just nu) silvriga lådor. Vem betalar $10.000 för något som går ner i handväskan? Och USA är väl en allt viktigare marknad för Linn.

/ B

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 13, 2005 15:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det är mycket intressant att alla konsumenter är så eniga, även när det bara gäller proportioner. De allra flesta tycker till exempel att Kaber är mycket snyggare en Keilidh. Tycker själv att proportionerna på Kan är högtalarnas gyllene snitt. Det är mycket märkligt att Linn övergav Kan proportionerna i den följande serien. Jag vet ingen som tycker att Index är snyggare. Tycker själv inte att det vore orimligt att linn började ny producera Kan II. De kunde ju inte bli så dyrt med tanke på att de redan vet hur man bygger världens bästa stativhögtalare.

En annan sak som grämer mig är att även om man väljer det snyggaste formatet (LK) så ställer man burkarna på ruggigt fula HIFI-rack. De gamla klassiska racklösningarna a la Kan stativ var mycket snyggare jämfört med dagens runda lösningar som skär sig mot LK formatet.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 13, 2005 16:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lupus wrote:
Tycker själv att proportionerna på Kan är högtalarnas gyllene snitt. Det är mycket märkligt att Linn övergav Kan proportionerna i den följande serien. Jag vet ingen som tycker att Index är snyggare.
Men Index ersatte inte Kan. Du tänker antagligen på Index2 som ersatte Index. Tukan var ju ersättaren för Kan och dom är ju nästan likadana, lite djupare bara (eller är höjden annorlunda också?).

mvh /Henrik

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 13, 2005 18:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nej jag menar bara utvecklingen i allmänhet. Bara för att Tukan var nästan lika dana är de inte nästan lika snygga. Index är ett skräck exempel. Det var något visst med just djupet på Kan. Och sedan gick utvecklingen åt fel håll.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 13, 2005 20:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lupus wrote:
Nej jag menar bara utvecklingen i allmänhet. Bara för att Tukan var nästan lika dana är de inte nästan lika snygga. Index är ett skräck exempel. Det var något visst med just djupet på Kan. Och sedan gick utvecklingen åt fel håll.
O visst var det bättre med burkar som var designade för att stå mot vägg (även Isobarik)
Klart praktiskt!
Ytterligare en "smartness" som försvunnit från LINN

Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00