selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 09:05

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 1457 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 27, 2005 18:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Fick en ny platta i posten idag, Danny And The Cappers - Walk Right In.
Såg dom förra året och live var dom kanon så det var kul att slänga på denna platta å höra om den motsvarade det man sett live, och det gör den...för det mesta. Det är ju så gott som aldrig en skiva är lika bra som när man ser dandet live.
Men gillar man Rhythm 'N Blues/Blues/Jump Blues av klassiskt 40 tals och tidigt 50 tals snitt är denna platta given.

Last edited by Dixie_fried_56 on Fri Jan 28, 2005 00:29, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 27, 2005 23:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

CDON skickade de sista två albumen jag beställde:Patric Moraz:Out in the sun, -77 och 801:Live från -76. Jag skriver 801 som gruppnamn för det är vad som står på skivans konvolut och rygg. All music tillskriver Phil Manzanera albumet. Lite förvirrande.

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 30, 2005 01:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Idag kom Dire straits live på vinyl och blev lite besviken på vissa låtar medans vissa som sultans of swing lät rätt kul

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 03, 2005 20:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Fick en laddning skivor idag, så nu är helgen räddad :D

Chapman Tracy Collection
Depeche Mode Remixes 1981-04 3-CD (Limiterad)
Dylan Bob Desire 1975 (Rem)
Dylan Bob Freewheeling Bob Dylan 1963 (Rem)
Infected Mushroom B P empire
Infected Mushroom I'm the supervisor
Madonna American life 2003 (Limiterad)
Melody Club Face the music
Melody Club Music machine
Outkast Speakerboxxx/The love below 2-CD
Pink Floyd Dark side of the moon 1973 (SACD)
Pink Floyd The wall 2-CD 1979 (Rem)
Soundgarden A-sides 1987-96
Velvet Underground V.U. & Nico 2-CD (Rem)
Zelmani Sophie Sing and dance 2001

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 23, 2005 00:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Äntligen har det börjat rulla in en ny genre i skivsamlingen...

Det senaste och fräckaste är "Min lilla kråksång" - Jujja och Tomas Wieslander. Trots något infantila texter måste jag säga att dom sitter som en smäck i huvudet. :roll:

Trots allt är det inte jag som gillar detta mest, nä det är familjens 5-månaders tjej. Fast bara på en Linn...

/Thomas - pappa

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 00:00 
Site Admin
Site Admin

Ny rea på Skivbörsen i stan...är man bara där tidigt brukar det finnas lite roligt. För 25 spänn skivan kan man dessutom slå till på de där skivorna som man inte skulle ha något emot att ha i samlingen men aldrig skulle betala sådär tokmycket pengar för.

Sarah McLachlan - Touch
Eric Clapton - Unplugged
Prefab Sprout - Andromeda Heights
Tracy Bonham - The Burdens of Being Upright
Tracy Bonham - Down Here (hoppas hennes skivor är bra. Köpte enbart för att hon sjungit på Blue Man Group - The Complex och det gjorde hon bra)
Louise Hoffsten - Beautiful, but why?
Bobby Brown - Dance...ya know it!
Lamb - Fear of Fours
Robbie Robertson - Contact from the Underworld of Red Boy
The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole
Bo Kaspers Orkester - I centrum
Eels - Beautiful Freak
Fireside - Elite
Madonna - Ray of Light
Tracy Chapman - Matters of the Heart
Tori Amos - Under the Pink

Ibland behöver man inte shoppa vinyl för att hitta drösvis med skivor billigt... :)

Sen lite irländskt från ebay. Solas - The Words That Remain och Karan Casey - Songlines.

Tänkte få tag på Blackfield nånstans ifrån, men givetvis hann den ta slut hos Ginza innan jag hann beställa :( Skrutt!

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 11:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har mig en digipack Blackfield (som faktiskt inte har spelats speciellt mycket, fast det är en bra skiva). Bokade även ett exemplar av nya Porcupine Tree och passade på att beställa PT - In Absentia, plus två Fish-skivor. Den ena för endast 49:- vilket var ett riktigt fynd. Leveransen blir i slutet av månade pga releasedatumet.

Sitter även och försöker hitta nån butik som säljer nya Madrugada-skivan i limited edtion utförande. Håller på att bli tokig, för den måste jag ha!

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 11:32 
Site Admin
Site Admin

Madrugada såg jag någon skiva med nere på lokala skivnasaren igår. Vad är det för några? Något bra?

Har också beställt Darkwing. Tvärtemot vad de flesta PT-fans verkar tycka anser jag att "Shallow" (som är enda jag hört hittills) låter mycket lovande. Men så gillar jag ju också In Absentia bäst. För övrigt sjukligt att du inte har den sen tidigare, equi2!

Helt apropå ingenting (eller mja, kanske lite apropå Fish) så fick jag höra lite från en liveskiva med Marillion när jag var nere på stan igår. Det lät ju bra! Jag tycker ofta att 70-band låter bättre live än i studio, och så även här. Står inte ut med det typiska 70-virvelljudet ("shfpt" :?), live blir det ofta lite fetare helt enkelt. :) Liveskivan ska införskaffas.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 16:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, lite får man väl skämmas när man inte äger skivor, som man verkligen gillar och det är en sån där "ha-stämpel" på. Fast jag brukar hålla mig från att köpa skivor när de kostar fullpris och det har helt enkelt inte blivit att jag köpt den skivan.

Madrugada är från Norge och dom har släppt 4 skivor. Industrial Silence, The Nightly Disease, Grit och nu i måndags The Deep End.

Gillar själv bäst Industrial Silence och Nightly Disease som är lite långsammare och mer dyster. Siverts (sångaren) röst är riktigt bra tycker jag och jag gillar musiken. Är lite The Doors över det ibland tycker jag. Men även ett visst vemod och en enkelhet.

Grit är lite mer rockigare och skitigare och den har bra låtar blandat med kassa låtar. Beror då på vad man gillar...

Nya skivan har laddats ner men jag ska vänta tills jag hitta LE-versionen av skivan och kan lägga på en olyssnad skiva i spelaren hemma.

Dom är väl ganska kända i Norge, men det tycks vara främst i Tyskland, Holland och Greekland där dom är som störst. Tipset är att fixa Industrial Silence och lyssna på den.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 18:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Helt apropå ingenting (eller mja, kanske lite apropå Fish) så fick jag höra lite från en liveskiva med Marillion när jag var nere på stan igår. Det lät ju bra! Jag tycker ofta att 70-band låter bättre live än i studio, och så även här. Står inte ut med det typiska 70-virvelljudet ("shfpt" :?), live blir det ofta lite fetare helt enkelt. :) Liveskivan ska införskaffas.
70-tals band är alltid bra. 70-tals band är bäst. Det spelades in otroligt mycket bra musik under 70-talet. I min värld är det så i alla fall.

Att du tycker att Marillions livealbum låter bra är kanske inte så konstigt, Marillions första skiva kom -83. Marillion är inget 70-talsband.

Vilken live är det du har hört?

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 21:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tjagge wrote:
Ayn wrote:
70-tals band är alltid bra. 70-tals band är bäst.
Nej nej och åter nej!
Men det fanns/finns massor med bra band/artister från den tiden - ja! Det finns tom några bra band från 80-talet. Andra halvan av 90-talet och fram till nu har det fullkomligt exploderat med bra musik!

Ja, och så finns mycket bra musik tidigare än 70-talet förstås...

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 21:50 
Site Admin
Site Admin

Jösses, nu quotar du lite fel Bill ;) Tjagge sa att 70-talsband är bäst, inte jag!

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 21:52 
Site Admin
Site Admin

Tjagge wrote:
Att du tycker att Marillions livealbum låter bra är kanske inte så konstigt, Marillions första skiva kom -83. Marillion är inget 70-talsband.
Ber om ursäkt. Hade för mig att Marillion hade rötterna i 70-talet men så är alltså icke fallet.
Quote:
Vilken live är det du har hört?
Vet inte faktiskt! Noterade bara att det lät bra och kom mig aldrig för att fråga vilken det var. Men jag ska tillbaka och fråga sen nån gång. :)

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 02, 2005 22:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Jösses, nu quotar du lite fel Bill ;) Tjagge sa att 70-talsband är bäst, inte jag!
Whoops, raderade fel rader....
Men tittar man överst står det
Tjagge wrote:
- det är han som har fel alltså :-)

/ B

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 03, 2005 16:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ajajaj. Jag har aldrig fel!

Visst är det så att 70-tals musiken inte är det enda som är bra. Jag var lite raljant. Fast jag tycker det gjordes riktigt mycket bra då.

Du Bill får gärna ge några exempel på all bra ny musik som du nämner.

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 1457 Next

All times are UTC+02:00