ulfbnilsson wrote:
daniel.n jag vet inte om du har provat espek passivt, men så här skriver i alla fall tonläget om dem:
"Ninkas storebror har blivit populära, inte minst ihop med det nya 2250 slutsteget - en höjdar kombination helt enkelt"
så nog verkar det gå bra att köra dem passivt. självklart blir aktivt bättre, det håller nog alla med om, men frågan är om det ger det bästa ljudet för pengarna. Det krävs ju en hel del slutsteg till espek.
Daniel har ju rätt i att Espek är en tung last. En LK140 orkar ensam inte med dom och
det är ju ändå ett kapabelt slutsteg. Men jag tycker att Klout och 2250 klarar det galant.
"självklart blir aktivt bättre" är ju ett uttalande som jag tycker man inte kan göra.
Självklart blir det bättre om man går från passiv 2250 till aktivt med att addera en
5125 eller två 2250. Men jag har funnit att man kan gå till det sämre också med
tre LK140 (och därigenom tre LK85 eller LK100).
Sant är att aktivt har vissa kvaliteter även om det är sämre tunedem, som i fallet 3xLK140
mot 2250, en är att det fungerar bättre på låg volym. Men vi pratar om riktigt låg volym.
Riktigt hög volym också skrev någon men nej, 2250 blir bara gladare ju mer man drar på.
Vi är inte överens här, inte handlarna heller som det verkar= man skall lyssna och avgöra själv.
Om vi lämnar Espek så vill jag också understruka vikten i försteget. Utan att ha jämfört
dessa specifika kombinationer så är det för mig en givet att Ikemi/Exotik/LK140 är
klart bättre än Ikemi/Kollektor/2250.