KTM superduke verkar ju vara lite småfräsig ja...men i längden tror jag inte att det funkar. för mycket kompromiss över det bygget. Ser tuffare ut än vad den är att köra tror jag.
Själv har jag hunnit med ett antal hojar. Det är enligt min åsikt det ultimata vad gäller fartupplevelser och adrenalinkickar.
Historian ser ut ungefär såhär:
8 år gammal inskaffades en PW-50
12 år gammal en XR80
15 år gammal en YZ80
15 år gammal en RM125
Därefter tog jag ett avbrott för att nu i somras ta kortet.
Först införskaffades en Husa FS650e.
Det är en sjukt grym hoj. dryga 60 hästar, encylindrig fyrtaktare med sanslöst vrid. en vikt på 120kg och bromsar stora som vinylskivor!! Detta på 17" höga och 5" breda slicks.
Roligare och brutalare hoj finns inte. Ni som vet vad det är kan nog intyga
Tyvärr var den lite halvjobbig med service och reparationer iochmed att det är en renodlad rejser och jag ville köra mycket och hårt på gata.
Därför såldes den till fördel för en RR hoj. Valet föll ganska självklart på en R6 därför att den har det absolut bästa chassiet och en underbar motor. Dessutom är den helt klart snyggast av alla 600or. Grymt härlig hoj som har enorma vägegenskaper och en motor som gladeligen ylar på upp till 16 000 varv/minut!!! bänkad till 107,5hp på slangen så går den därefter också. ljudet tas om hand om av ett devil-system som svänger lika bra som minn linn anläggning.
Älskar att köra hoj och kommer förmodligen att fortsätta tills jag blir förhindrad på något sätt

(säg inget till mamma bara)
Finns inget härligare än att ligga på små inlandsvägar en varm och ljus sommarkväll och gasa utav bara helvete och hoppas att inga kossor kommer upp och brölar när man glider runt lite lugnt i 250 knyck.
Rekommenderas varmt för de som inte redan har blivit sålda på det haha