selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 13:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 137 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 810 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 18, 2005 17:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Stephan, det är lurigt... golvaren kan vara dyr om dina antaganden stämmer men subben??
Subben ser inte ut som en subb i den kvalitetsklassen. Kan ju rimlighetsmässigt inte komma så mycket bas ur den om nu inte Linn hittat på något alldeles extra.

Kan de ha placerat 2 basar mot varandra i nån sorts Isobariklösning? Formen tyder på att det är möjligt...
Lustigt nog har de gått ifrån Isobarik principen på både golvare o subbar numera.
frågan är ju ang subbarna hur mycket eq dom använder för att få nån vettig nivå ur den? inget element jag vet existerar kan funka bra i en sån lösning...se bara på boses subbar hur bra låter dom?

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 08:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag kollade lite på bilden med basen.
Det ser ut att finnas två portar på ovansidan
Troligen pekar basen neråt, och så verkar den vara fastskruvad i ovansidan av lådan.
Det blir ju stabilt i alla fall, men den kan väl knappast ha något inbyggt slutsteg, det går två tunna svarta trådar till den???
Lurigt :wink:

mvh
Steffe

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 12:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
det går två tunna svarta trådar till den???
Lurigt
Är säkert ström + signalkabel, antagligen har dom ett litet chakrasteg inbyggt.
Såg inte hålen förens du påtalade det, kan det vara där ljudet går ut? Verkar inte likt något annat jag sett...
Verkligen spännande att veta hur det är konstruerat.

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 15:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nytt skvaller: Dom kommer att ligga i pris någonstans mellan Ninka och Espek (och därmed alltså vara bra mycket bättre än Ninka). Dom kommer tidigast till sommaren.

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 15:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Carl Nyqvist wrote:
Jag måste berätta något väldigt spännande grabbar. Jag har utfört ett experiment de senaste 5 dagarna. (...)
Att inte ta så allvarligt på saker och ting tycker jag är ett jättebra råd.
Carl
Apropå hela tandkrämsdiskussionen: Tycker inte ni alla att det är väldigt märkligt att ingen av er (ok oss) har tänkt på att Chakra används i Artikulat? Knappast stereoslutsteg i dom ;)

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 15:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Geniet henriklh wrote:
Carl Nyqvist wrote:
Jag måste berätta något väldigt spännande grabbar. Jag har utfört ett experiment de senaste 5 dagarna. (...)
Carl
Apropå hela tandkrämsdiskussionen: Tycker inte ni alla att det är väldigt märkligt att ingen av er (ok oss) har tänkt på att Chakra används i Artikulat? Knappast stereoslutsteg i dom ;)
Härligt Henrik, då finns det mao bevis för att det går - mycket lovande.

Carl

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 15:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Dessutom så skulle ju Komri från början vara tillverkad av något kompositmaterial, men det gick ju inte pga problem med limfogarna (eller vad det nu var, jag har förresten hört olika). Dom här nya små underverken verkar ju faktiskt vara byggda av något annat än trä...

Jag tror att dom är bättre än Espek (tune-dem alltså) . Någon som vill slå vad? jag kan satsa en hundring.

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 16:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Carl Nyqvist wrote:
Geniet henriklh wrote:
Carl Nyqvist wrote:
Carl
Härligt Henrik, då finns det mao bevis för att det går - mycket lovande.

Carl
Inte för att jag är så insatt, men kan det inte vara så att det är ett inbyggt stereosteg i högtalarna (2 basar), vilket skulle motivera att mono ej är möjligt?
Men det är ju bara en fundering...

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 17:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Dessutom så skulle ju Komri från början vara tillverkad av något kompositmaterial, men det gick ju inte pga problem med limfogarna (eller vad det nu var, jag har förresten hört olika). Dom här nya små underverken verkar ju faktiskt vara byggda av något annat än trä...

Jag tror att dom är bättre än Espek (tune-dem alltså) . Någon som vill slå vad? jag kan satsa en hundring.
Ligger dom i det prisintervallet o har 2-K array, så SKA dom piska Espek.
Vad vet du mer? antal element etc... samt info om subben!

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 19, 2005 20:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nix, det var allt jag hörde (Snackade med Calle på HF). Men jag frågade inget om subben.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 20, 2005 01:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:

Ligger dom i det prisintervallet o har 2-K array, så SKA dom piska Espek.
alltså 2-k array e ju inget givet för välljud? det e som att säga att bara för att en bil har slicks så svänger den bättre än alla andra :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 11, 2005 11:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En till bild o info (någon som kan översätta? Man kan gissa vad det står på Hollänska oif)
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36700

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 11, 2005 11:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En till bild o info (någon som kan översätta? Man kan gissa vad det står på Hollänska oif)
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36700
LINN news during ISE ` 05 27-01-2005

(sent in communication)

An unequalled range network solutions does not bring to equal a sound.

Linn are supplier of totaaloplossingen and provide worldwide to an amazing range technically hoogstaande and qualitative ongeevenaarde entertainment components and systems. The different products of Linn incorporate perfectly with each other, what ensures a simple manner of work with one reliable supplier all user wishes.

Linn are one of s worldly largest supplier in the field of audio distribution and entertaiment control solutions and are seen as an market LEADER in the UK and the technological LEADER in this area.

Linn on the ISE will demonstrate 2005, solutions to the next new multi-channel and multi-room entertainment:

INTERSEKT R4S5 audio switching matrix - KNEKT anyone`
VEKTO Network Translator - poort to Ethernet for KNEKT multi-room control
EKP (Enhanced Kontrol program) - ` KNEKT system controller`
KOMPONENT luidspreker system - ` beautiful`

INTERSEKT R4S5
One of the most recent supplements on the KNEKT ranges are the INTERSEKT R4S5, a compact audio distribution solution, created to INTERSEKT also to let function in smaller installations. INTERSEKT R4S5 can distribute 5 audio sources to 4 areas with KNEKT Multi-room system. It ensures that also smaller installations can use optimally the advantages R8S8.

VEKTO NETWORK TRANSLATOR
THE VEKTO network translator are the poort to the Ethernet of KNEKT multi-room products. Thereby one can obtain access to all entertainmentsystemen in the house with one remote control rapidly. VEKTO must be placed in each chamber with muti-zone a system. It is and is possible a small apparatus (approximately exactly as large as LINN DEKODA) for this reason are easily got rid of and discreetly in the chamber.

EKP (Enhanced Kontrol program)
EKP are a software interface which is strongly, multi-purpose and easily in use. One can regulate the whole KNEKT multi-room audio system. This new software can be twisted in Windows 98 to XP and also in Windows CE. EKP ensure a simpler manner to use multi-room the system.

European preview of new multi-channel luidspreker system
Linns newest luidspreker system - KOMPONENT, its European debuut live during the ISE 2005. at the beginning of the month were this splendid new multi-channel luidsprekersysteem already in mow see Vegas. COMPONENT luidspreker system is to have built for both with regard to sound and design a supplement on the contemporary interieurs. THE KOMPONENT system contain four moedellen: the KOMPONENT 110 staande luidspreker, the KOMPONENT 104 compactly luidspreker, the KOMPONENT 106 Left/Center/Right luidspreker and the KOMPONENT 120 subwoofer. All have Linns unique 2-K driver Array; an evolution in driver array technology, such as we that also know of Linns AKURATE, ARTIKULAT and KOMRI.
THE KOMPONENT system are deliverable in several styles.

With the UNIDISK SC player, one strong and flexible universal disc-speler with built in AV processor and 5125 power amplifier combined, this system deliver a quality product excellent and functionality in all formats. In the last 18 months a range new supplements on home entertainment solutions has been made, among which the UNIDISK SC, he who will all be presented during the ISE.

translation: GerJan of the camp

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 11, 2005 17:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Usch vad dom är fula! Samma med Akurate... Tacka vet jag Kaber!

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 28, 2005 22:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är väldigt nyfiken på Komponent 110's prestanda.

Bild på Komponent 120.
Image

Post new topic  Reply to topic  [ 137 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 810 Next

All times are UTC+02:00