selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 03:50

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 710 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Gospodin wrote:
Kan man bli utvisad på det här forumet? :D
Va det inte nån jeppe som blev det :twisted:

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:08 
Site Admin
Site Admin

naimerik wrote:
tekniken är till för att få en musikalisk upplevelse.
För dig är den det, men för andra kan det vara en lika stor fascination över att det verkligen kommer ljud ur de där runda ringarna på trälådan i vardagsrummet som kallas högtalare. Eller över om man kan få en bättre musikalisk upplevelse genom att flytta högtalaren eller ändra någon komponent i slutsteget eller vad som helst. Är väl inget konstigt med det.

Sedan tycker jag det är lite naivt att tro att allt Linnfolk gillar musik medan alla andra musikintresserade bara vill att testskivor låter bra. Den vanligaste köparen är väl den som köper en hyfsad stereo och sedan bara köper skivor för att spela. Sådana som vi som tycker det är kul att diskutera komponentval och sådant med folk vi aldrig träffat i verkligheten är väl inte mitt i normalfördelningskurvan på stereoköpares intresse, eller?

// Daniel

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:09 
Site Admin
Site Admin

Gospodin wrote:
Kan man bli utvisad på det här forumet? :D
Det kan man, om jag har en dålig dag! :twisted: Men det har bara hänt en gång hittils på 1 ½ år att vi stängt av en användare.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sony wrote:
naimerik wrote:
tekniken är till för att få en musikalisk upplevelse.
För dig är den det, men för andra kan det vara en lika stor fascination över att det verkligen kommer ljud ur de där runda ringarna på trälådan i vardagsrummet som kallas högtalare. Eller över om man kan få en bättre musikalisk upplevelse genom att flytta högtalaren eller ändra någon komponent i slutsteget eller vad som helst. Är väl inget konstigt med det.

Sedan tycker jag det är lite naivt att tro att allt Linnfolk gillar musik medan alla andra musikintresserade bara vill att testskivor låter bra. Den vanligaste köparen är väl den som köper en hyfsad stereo och sedan bara köper skivor för att spela. Sådana som vi som tycker det är kul att diskutera komponentval och sådant med folk vi aldrig träffat i verkligheten är väl inte mitt i normalfördelningskurvan på stereoköpares intresse, eller?

// Daniel
Jao ja vet att det var lite hårddraget men ibland drar man till lite extra för att illustrera något :D

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:13 
Site Admin
Site Admin

Sant, förstod nästan att du tog i lite också. :D

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sony wrote:
Sant, förstod nästan att du tog i lite också. :D
Tyckte hela diskussionen verkade dra åt det absurda draget med, synd att det så lätt blir att folk blir uppretade, det vi alla vill är väl att lyssna på musik på bra grejer som vi gillar å inte på morsans Ellos inköpta *host HiFi anläggning* heheh :D

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:

Så man kan väl sammanfatta: gillar ni musik; skaffa linn. gillar ni teknik och ständigt hårdvarujagande; spring efter öhman och lts
detta var intressant...för jag tror jag har sett nån enstaka annons med en ino pi60 högtalare...dom har alltså sålts under 27år...det lustiga i historien är att dom e dyrare begagnade än nya...

sen vet väl alla att lts bara rekommenderar ett fåtal för/slutsteg...dvs dom byter aldrig prylar iprincip...om vi räknar dom hårdnackade ltsarna?

bättre argument får du leta upp :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Haakan wrote:
The Archangel wrote:

Så man kan väl sammanfatta: gillar ni musik; skaffa linn. gillar ni teknik och ständigt hårdvarujagande; spring efter öhman och lts
detta var intressant...för jag tror jag har sett nån enstaka annons med en ino pi60 högtalare...dom har alltså sålts under 27år...det lustiga i historien är att dom e dyrare begagnade än nya...

sen vet väl alla att lts bara rekommenderar ett fåtal för/slutsteg...dvs dom byter aldrig prylar iprincip...om vi räknar dom hårdnackade ltsarna?

bättre argument får du leta upp :wink:
Låter precis som att dom som köper dom gillar dom, så ska det ju va, gillar du nåt kör på det eller har ja fel 8)

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
hoppas bara du inte nån ggn skrattar fel person rakt i ansiktet
Hoppas bara du inte någon gång lurar på fel person din hårdvarujagarfilosofi :roll:
Quote:
bättre argument får du leta upp
Du har lagt fram nog så goda argument för min sak när du beskrev vad du var ute efter.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det är väl BRA att vi tycker olika!
Annars blir det ju ingen debatt, dessutom lär man sig inte nya saker.

Trist är dock om man inte respekterar andras åsikter utan förvränger, misstolkar för att jävlas.
Om man dessutom använder person angrepp är det rätt pinsamt.
Typ - när argumenten tar slut åker nävarna fram...

Går ju att svara; intressant synpunkt det hade inte jag tänkt på...
istället för Ditt pucko det fattar du väl att så är ju korkat att tänka...

Man behöver ju inte hålla med - men kan tusan i mej var hövlig!

Tex LTS'are behöver man ju inte tala om i nedlåtande termer.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 01:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
Kanonbra om de är nöjda.
Många lägger ned mer tid på att leta "bättre" prylar än lyssna.
Vi Linn tokar letar väl inte i den meningen men nog funderar vi på nästa uppgradering alltid :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 12:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Strålande idé med utvisning eller avstängning!
Tycker mig skönja en hel del bitterhet hos någon här. Acceptera för guds skull att alla är inte lika frälsta i samma märke på det snarast religösa sätt som du!

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 13:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sumpen wrote:
Strålande idé med utvisning eller avstängning!
Tycker mig skönja en hel del bitterhet hos någon här. Acceptera för guds skull att alla är inte lika frälsta i samma märke på det snarast religösa sätt som du!
Sumpen
Notera att andra kan skicka inlägg under tiden du skriver på ditt - så det är bra att använda namn. "du" säger ju ingenting om det kommit 5 inlägg under tiden :wink:

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 16:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:
Quote:
Hoppas bara du inte någon gång lurar på fel person din hårdvarujagarfilosofi :roll:
Quote:
Du har lagt fram nog så goda argument för min sak när du beskrev vad du var ute efter.

hehe ja du verkar inte riktigt förstå att jag inte är LTS-nisse :?: du vet att detta inlägg du skrev är nästan en pinsam "nödpost" när du vet att du har fel....för om det e några som aldrig byter prylar i en anläggning så är det ino-kunder samt riktiga LTSare...lägg ner nu eller så kanske du kan försöka läsa på lite om ino/lts innan du lägger fram mer åsikter hit å dit

sumpen menar du mig lr min ärke"fiende" :shock: :lol:

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
The Archangel wrote:
Quote:
Quote:

hehe ja du verkar inte riktigt förstå att jag inte är LTS-nisse :?: du vet att detta inlägg du skrev är nästan en pinsam "nödpost" när du vet att du har fel....för om det e några som aldrig byter prylar i en anläggning så är det ino-kunder samt riktiga LTSare...lägg ner nu eller så kanske du kan försöka läsa på lite om ino/lts innan du lägger fram mer åsikter hit å dit

sumpen menar du mig lr min ärke"fiende" :shock: :lol:
Var säger jag att du är ltsare?
Jag pratar om ditt uttalande du gjorde där du sa att det var hårdvarujagandet som var roligt och att musiken bara var en bonus. Det uttalandet talar för sig själv. Att försöka vända på det och få det till att jag hela tiden säger att du är ltsare är "en pinsam nödpost" som du uttryckte det.
Sen innebär ju inte alltid hårdvarujagande att man byter grejjer hela tiden. Men att man hela tiden springer omkring och mätar och inte lyssnar på musiken istället.

Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 710 Next

All times are UTC+02:00