stranna wrote:
Volvos motorer är oftast tråkigare, har kört en hel del 850/v70 och tycker dom är rätt sega överlag, har dock aldrig kört någon turbo.
50000:- är som sagt rätt lågt pris för en såpass ny 9000 men visst finns dom säkert bara man letar.
En A50 (fanns -97 för att fira deras 50 års jubileum) bruka ofta hamna kanske från 70-100 pga att dom är rätt bra utrustade från fabrik med kjolar, speciell skinnklädsel mm.
Hade du en svensksåld GLT med all utrustning inkl glaslucka, elstolar, helskinn mm?
Funderar själv på vad jag ska åka i fortstättningsvis men eftersom det är så ont om fullutrustade bilar så letar jag vidare.
Kan inte tänka mej köpa bil utan ac, lucka samt automat som dessutom har lite mos under huven 
Det värsta med Volvo är inte motorerna, det är styrningen. "död" o utan känsla. Mycket otäckt speciellt på vintern...
Min GLT var en -98'a som hade alla paket + allt annat som fanns att hänga på. Givetvis aut. Största audiopaketet med Dolby sourround o CD växlare i panelen. (tom takräcke, barnsäte på mitten bak med tillbehör, extrasäte i bagaget, drag mm mm)
Köpte den av en ITchef på Volvo som hade köpt ut sin tjänstebil.
Hade
inte taklucka tack o lov
Föredrog lätt min 9000 CD från -91!
Större, tystare med bättre väghållning.
Men vad gör man då man behövde en kombi

Nåja - köpte senare en Seat Alhambra o bytte in V70'n.
Trivs faktiskt bättre med Seaten men bra andrahandsvärde har iallafall V70
Men min 9-5'a slår allt, underbar bil! Den som är sist ut från huset, får köra SEAT