Hej allt forumsfolk! God fortsättning får jag väl börja med att säga
Så här ser det ju ut i rummet nu:
Jag är riktigt imponerad av mina nya högtalare, ger ett mycket mjukare och mer lättlyssnat ljud än tukan som är placerad i skamvrån tills vidare
Dock förstår jag inte hur ett par så små högtalare kan vara så tröga att få ljud i! Volymen står på 70 på kolektorn och ändå låter det ju bara rätt så högt, även om grannen blir lite irriterad om man spelar länge så låter det inte såååå högt ändå...
Även om de är alldeles nya så måste jag ju börja fundera på nästan punkt.. *knäpp*
Har haft två som varit intresserade av tukan men blev inget av med det. När nu mina nya högtalare är så trögdrivna är en tanke jag har om jag skulle byta in dem och införskaffa att till/annat slutsteg och sedan köra aktivt.
Har i nuläget ett lk140 och enligt luleå affärs sida så finn lk140 beg, ett annat alternatvi är ett 5125 då jag också byter in mitt lk140. Någon som har jämfört slutsteg? Ett 2250 är ju också en möjlighet men det är både dyrare och ger ej möjlighet att driva aktivt så är lite skeptisk till det. Det är ju inte alldeles lätt att dema lk140 vs. 5125 med aktiva kort i så lyssningerfarenheter/synpunkter önskas....och hur skulle det stå sig mot ett 2250??
Förslag/Ideer/Synpunkter/Reflektioner/Personangrepp önskas och mottages tacksamt som vanligt!
// Daniel