selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:46

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej,

Såg en annons på hifimagasinet om ett kairn försteg. Enligt säljaren är det köpt nytt på takt och ton 1995. Han sa att den hade serienummer 2903. När jag sedan efter samtalet kikar på den informativa sidan linn product histories finner jag att det skulle vara tillverkad 1992 och sakna brilliant slimline. Kan sånt ske att Takt och ton säljer ett nytt försteg som är tre år gammalt? Är det fortfarande ett bra köp?

ed

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:21 
Site Admin
Site Admin

Var det killen som skulle ha 7k för Kairn? I så fall är det absolut inte ett bra köp. För att ett Kairn ska vara intressant ska det helst ha Brilliant eller ännu hellre Brilliant Slimline. Och till och med då brukar priserna ligga lägre än 7k...

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Var det killen som skulle ha 7k för Kairn? I så fall är det absolut inte ett bra köp. För att ett Kairn ska vara intressant ska det helst ha Brilliant eller ännu hellre Brilliant Slimline. Och till och med då brukar priserna ligga lägre än 7k...
Kairn phono med Slimline ligger en bra bit över 7 k.

PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Kan sånt ske att Takt och ton säljer ett nytt försteg som är tre år gammalt? Är det fortfarande ett bra köp?

ed
Låter väldigt märkligt. :?

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:38 
Site Admin
Site Admin

fredde wrote:
Ayn wrote:
Tveksam...de jag sett har gått för runt 7k vad jag vet, så nog är det inte helt korrekt att säga att priserna ligger LÄGRE än 7k trots allt, men en bra bit över 7k? Då tycker jag man ska spetsa in sig på ett 5103 med ett separat RIAA om man behöver det. 5103 börjar bli riktigt billiga.

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
fredde wrote:
Ayn wrote:
Tveksam...de jag sett har gått för runt 7k vad jag vet, så nog är det inte helt korrekt att säga att priserna ligger LÄGRE än 7k trots allt, men en bra bit över 7k? Då tycker jag man ska spetsa in sig på ett 5103 med ett separat RIAA om man behöver det. 5103 börjar bli riktigt billiga.
Är det jag som är helt efter? Jörgen skulle ha 18 k för Kairn Slimline med phono för ett drygt 1,5 år sedan. Jag har inte sett till en enda sedan dess.

Last edited by fredde on Thu Dec 09, 2004 18:58, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 18:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jörgen ska nu ha 7300:- för Kairn Slimline utan phono.

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 19:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

takt å ton kan va fula....men dom skulle inte ljuga om slimline...dock kan det säkert ha legat en stund

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 19:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
takt å ton kan va fula....men dom skulle inte ljuga om slimline...dock kan det säkert ha legat en stund
Har även en "ny" Klout till salu för endast 19900:- (tidigare 23000), tycker att de har lite konstig prissättning emellanåt.
Efter några påtryckningar via mail från mig så kom dom fram till ett "sommarerbjudande" på 19900:-, grymt schysst av dom, speciellt när man kan lägga på några tusenlappar och köpa ett begat 2250.

PostPosted: Thu Dec 09, 2004 19:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Hej,

Såg en annons på hifimagasinet om ett kairn försteg. Enligt säljaren är det köpt nytt på takt och ton 1995. Han sa att den hade serienummer 2903. När jag sedan efter samtalet kikar på den informativa sidan linn product histories finner jag att det skulle vara tillverkad 1992 och sakna brilliant slimline. Kan sånt ske att Takt och ton säljer ett nytt försteg som är tre år gammalt? Är det fortfarande ett bra köp?

ed
Be säljaren visa upp kvittot. Det ska innehålla serienummer... Sedan kan du be säljaren ta kort på innanmätet, posta här så ska vi säga vad det är.
Du kan även ringa Linn o kolla när det blev skickat från fabriken o till vem

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 20:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

OTTO wrote:
Haakan wrote:
Har även en "ny" Klout till salu för endast 19900:- (tidigare 23000), tycker att de har lite konstig prissättning emellanåt.
Efter några påtryckningar via mail från mig så kom dom fram till ett "sommarerbjudande" på 19900:-, grymt schysst av dom, speciellt när man kan lägga på några tusenlappar och köpa ett begat 2250.
Vi har diskuterat detta förut här o jag har samma uppfattning som då.
De ska INTE kalla Klouten"ny" - om nu inte kartongen är obruten dvs...

Kanske är det samma sak med kairn - den var "ny" 95 men egentligen från 92...
fyi - om man köper en "ny" bil o får en som stått i lager 1-2 år... så kan man kräva ersättning. Säljaren får INTE göra så liksom :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 20:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
OTTO wrote:
Haakan wrote:
Vi har diskuterat detta förut här o jag har samma uppfattning som då.
De ska INTE kalla Klouten"ny" - om nu inte kartongen är obruten dvs...

Kanske är det samma sak med kairn - den var "ny" 95 men egentligen från 92...
fyi - om man köper en "ny" bil o får en som stått i lager 1-2 år... så kan man kräva ersättning. Säljaren får INTE göra så liksom :wink:
nä verkligen inte...förstår inte varför inte nån reagerat mot t&t om nu nån råkat ut för nåt liknande tidigare...

hade dom försökt blåsa mig...hade dom inte haft några framtänder kvar :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 21:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
Det är väl inget straff för en musikälskare, jag förelår att du ta öronen -om du nu promt behöver bli "otrevlig" :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 21:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Haakan wrote:
Det är väl inget straff för en musikälskare, jag förelår att du ta öronen -om du nu promt behöver bli "otrevlig" :wink:
hehe mja jo...värsta som finns e ju skojare (säger nu inte att t&t är det men)

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 09, 2004 21:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Om man kollar på kretskortet brukar det finnas en liten klisterlapp där det står när produkten blev tillverkad och av vem.. annars kan säkert Linn helpline svara på frågan om du skickar dem serienumret.

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00