selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 06:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 07, 2004 15:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Låter ju troligt att folk som lägger t. ex 200 000 på et par högtalare, inte alltid är den grupp som ändrar val om det kostar det dubbla...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 07, 2004 15:11 
sportbilsentusiasten wrote:
Men är det inte lustigt att CD12 har LK-bredd, AV grejjerna en annan o Klimax en tredje bredd?
Tycker LK lådorna var snyggast. Nu ser allt ut som allt annat, inte lika kul ju.
Amerikanarna borde gilla Kisto - värre o fulare klump har väl inte Linn gjort :(
fyi - ryktas om att det nya multislutsteget ska ha kisto storlek för att just matcha Kisto :shock:
Hoppas det inte stämmer.
Håller med om Kisto, snygg för att vara ful, men ful för att vara Linn.

Risken är stor att nya multisteget blir en klumpeduns, är jag rädd.

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 07, 2004 16:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5287
Location: Bromma-Stockholm
Detta var en av de mer intressanta (och lustiga) trådar jag någonsin läst på Linn-forumet. Tänk, jag trodde ni alla var ett gäng seriösa Linn-tråkmånsar :lol: :lol: :lol:

En liten reflexion. Många av er är mycket trogna Linn. Dvs alla era grejor är av detta fabrikat och alla uppgraderingar görs med Linn-grejor. All diskussion om prisvärdhet, maximal prestanda för en viss slant, osv, handlar om Linn-grejor. Ur den synvinkeln är egentligen prisdiskussionen i viss mån ointressant, för inom Linn-familjen är väl nästan alltid den dyrare produkten ochså den bättre? Om den sedan är prisvärd är väl upp till den som ska betala för rasket att avgöra?

Mer komplext blir det förstås om eventuell prisvärdhet/prestanda jämförs med andra fabrikat. Personligen, utan att ha lyssnat tillräckligt mycket på Linn-grejor, tycker jag att Linn-prylar i mittsegmentet är de som klarar konkurrensen bäst. Men mina erfarenheter är gamla och ska inte hårdras alltför mycket.

Om Linn gör rätt eller fel med sin positionering mot kundgrupper och/eller prissättning behövs det inga ekonomiska formler för att räkna ut. Det är bara att titta på deras vinstutveckling under den senaste perioden. Ökar den gör dom rätt, annars fel. Att enskilda individer tycker annorlunda påverkar inte i stort.

/ B


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited