selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 13:10

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 04, 2004 00:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Gospodin wrote:
Ursäkta "avledaren", men en uppgradering av LINN AV5140 för 7k blir alltså Espek högtalare?
Nej. Du köper de element som finns i espek. Därmed inte sagt att högtalaren blir espek. Vet inte hur det är med konstruktionen invändigt i lådan, avstämning, dämpning m.m men det jag vet säkert är att även delningsfilter är andra i espek. Kort sagt, du kommer ganska nära espeks ljud men det är fortfarande inte espek.

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 05, 2004 15:09 
Ny Medlem
Ny Medlem

Super! ... :D tackar alla för bra info! ... jag skall absolut försöka provlyssna på både Ninka och Espek (Linn har lite udda namn...)

mvh
Henrik

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 05, 2004 15:13 
Ny Medlem
Ny Medlem

fredde wrote:
Välkommen till forumet xabre!

Först undrar jag vad du har för kringutrustning? Om det är golvare du är ute efter är det Ninka du ska kika på. De kostar strax under 20 kSEK och tror jag uppfyller de kriterier du nämner bra. Om du kan tänka dig begagnat finns det fler alternativ.

Tjena Fredde! ... jag har en Denon 1804-receiver som jag använder enbart till CD och radio. Inte världens bästa men den fungerar hyggligt i förhållande till mina krav. I övrigt har jag egentligen bara en Samsung 935 dvd-spelare, primärt för dess DVI-utgång men mina relativt skrala öron tycker att ljudet ändå blir hyfsat. Mvh Henrik

PostPosted: Wed Aug 10, 2005 17:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har själv Ninka som jag driver aktivt med två Lk85:or och jag är helnöjd med hur dom uppför sig. :D Det finns iofs en del i skillnad om man driver Ninka aktivt eller passivt. Skillnaden är inte lika stor som den var mellan aktivt Keliedh vs passivt men skillnaden finns där. Skulle tro att Ninka konstruerades för att köras aktivt eftersom det är då de kommer till rätt.Ninka är fö lätta att driva med olika stärkare...
En stenfot till skulle jag varmt rekomendera :?

Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00