sportbilsentusiasten wrote:
The Archangel wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
De är väl det...
Totalt fel kundgrupp för Linn 
Linn har alltid strävat efter att vara bäst, inte billigast. Ett vinnande koncept.
Håller inte med.
Fram till en 5-7 år sedan erbjöd linn prisvärda produktr som var bättre än andras. Ganska enkel design med..
Fortarande var priserna rimliga o Linn erbjöd ofta uppgraderingar.
DVS - bäst men fortfarande till bra priser, samt ett låg totalkostnad iom långa produktserier med uppgraderingsmöjligheterna!
Sen kom Klimax serien (inkl CD12, Komri...)
Dyr design, DYRA prylar, dåliga upgraderingsmöjligheter = annan målgrupp. denna målgrupp köpe det senaste o BYTER... = fel målgrupp
Jag anser att Linn gör tokfel.
Om du inte håller med om att linn strävar efter att vara bäst, inte billigast. Då kan jag snabbt säga att du har fel. För det är just det konceptet dom kör på.
Du har fortfarande classik som insteg, oavsett vilka produkter som kommer i högre prisklasser. Förbättringar sker hela tiden och en LK140 idag är bättre än en äldre modell.
Linn har inte bytt målgrupp, deras målgrupp är dom som vill ha det bästa i musikväg, så har det alltid varit. Men du tycker att man har ändrat målgrupp för att det idag inte finns tillräckligt många uppgraderingsmöjligheter? Där förstår jag inte riktigt hur du menar. Du menar att byta ut nätaggregatet och så? Kanske är för att produkterna inte funnits så länge så det inte funnits möjlighet till uppgradering än?
Produkterna kommer fortsätta ha en mycket lång livstid.
Och målgruppen är densamma.