Det handlar inte om att uppfinna ny teknik, det handlar om att använda den rätt.
Powertek är oerhört mycket bättre i musikaliska termer än vilket Krell-steg som helst. Det torde alla som dras till detta forum för den grund varpå det skapades hålla med om.
/Erik
Och det skulle inte andra tillverkare gjort eller göra menar du ?
Spelar ju ingen roll hur musikalisk Powertek är om det inte orkar driva ut en normal högtalare.
Det låter nästan religiöst :0 (Det torde alla som dras till detta forum för den grund varpå det skapades hålla med om.)
........
Jag tycker mkt om Linn LP 12 och var den gör och presterar men det börjar bli för dyrt och man har inget att erbjuda kunden i spelarväg under 50 K.
Den saknar dessutom en Linn arm, har en Pu som ingen vill ha och dessutom kan man inte spela en 45a utan adapter och extra rem som kostar strax under 900 kr !!
Mvh Lennart LinnArts
Nej, nästan ingen annan tillverkare med tanke på hur dåligt de flesta framförallt dyra amerikanska förstärkare låter.
Jag visste inte att du spelar så starkt att en Powertek inte räcker. Den kan spela osunt högt tycker jag. Har du hört en frisk Powertek själv, eller spekulerar du?
Att förlöjliga vår gemensamma syn på musikalitet och vad vi eftersträvar på detta forum är oerhört nonchalant och otrevligt och en härskarteknik du tar till bara för att du inte förstår tune dem och hellre ser till siffror och försöker sälja uppgraderingar som dödar tolvan.
Jag håller med om att Linns prissättning och utveckling är tråkigt, men det finns inga piratdelar som gör tolvan mer prisvärd.
/Erik
Så alla andra tillverkare utom Linn är dåliga menar du ?
En förstärkare som har tyngd och kraft spelar redan starkt i låga volymer, och driva ut en högtalare handlar inte om att spela högt.
Har man en högtalare som har varierande last så hänger en Linn Powertek inte med långt.
Jag har hört Powertek och flertalet andra slutsteg/förstärkare från Linn men är inte imponerad, det enda från Linn som imponerar är Lp 12 an.
Jag spekulerar inte jag vet och har lyssnat annars hade jag inte uttalat mig.
Jag har inte förlöjligat, det var skämtsamt men jag tycker du är otrevlig mot mig och mitt företag och mitt sätt att driva/använda produkter som du inte har en aning om.
Jag förstår tune dem och vet mycket väl vad det innebär men den är svår att utföra när man bara har en spelare eller hur ?
Härskarteknik ? Bara för att jag tycker annorlunda än dig/er ?
FYI så kan jag som den enda dealer i Sverige med kvalitativa delar bygga en Ny Lp 12a som är bättre än en Ny Linn Majik för samma peng läs 52 000 som Linn dock med en bättre arm, Pu och motorstyrning och då får man en Rega RB 880, AT OC9 XSL och Valhalla Electronics Zeus med 33 och 45 rpm, Pirat delar nej lång därifrån....
Linn Majik Lp 12 med en Clearaudio Krane, AT OC9XML/Koil och Majik motorstyrning endast 33 RPM ! Prisvärt nej... och för att få 45 rpm så måste du byta ut Majik psu -8 000 och lägga till Lingo 4 och addera 15000 kr för att få 45 rpm, dvs Linn Majik MC kostar då 67000 kr ny Prisvärt ? Nej ! och på pappret och i verkligheten en sämre presterande spelare.
Att ha en adapter för 45 rpm och du måste dessutom köpa till en extra rem känns inte så 2024 ! Där har Linn bara brytt sig om det dyra skiktet och inte de det började med Linn Lp 12.
LinnArts WoodRock Reference Turntable
https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se