Finns massor som jag och hustrun ska planera för - kakel, klinker, färg på väggarna etc. (fast det mesta av det gör hustrun och jag säger i princip ja eller nej...).
Kommer att vara dubbla nätverksuttag i alla sovrum, och i köket. I vardagsrummet är det 2*2 och samma sak i allrummet på övervåningen. Har inte planerat för att dra i taket för ubiquiti-tallrikarna (bra ordval förresten) men det kanske man skulle tänka på nu....
I skrubben kommer det att sitta en Unifi Dreammachine Pro och switchar, där en av dem kan mata POE. Alla uttag i huset kommer inte att behöva POE men tänker det till acesspunkterna och kamerorna som ska sitta utvändigt (3 st + ringklockan).
Vi har två förråd på tomten som finns kvar sedan tidigare och till dem kommer det att gå el och trådat nätverk. Känns som att det är lika bra att dra det när vi ändå håller på....
Grejer att göra - jo...det är lite pyssel med det gamla huset nu som ska fräschas upp inför försäljning...
Men - jag ser mycket fram emot att få ett eget rum för grejerna. Kanske även rigga en enklare rigg i något av allrummen.