Design på apparater kan man diskutera hur mycket som helst. Men de designer som tror att alla apparater hanteras i idealiska ljusförhållanden av personer med perfekt syn - de borde byta yrke. En apparat som är byggd så här är en styggelse, speciellt när man betänker att knapparna är programerbara och kan ställa till med vad som helst... En designmässig katastrof om ni frågar mig, gäller även nya Majik och Selekt. Genom designen "tvingas" man dessutom att ha pparaten överst på hyllan. Det kanske man ofta har ändå men jag gillar valfriheten.
Jag gillar displayen, dock, innehållsrik och tydlig. I alla andra avseenden är "gamla" Klimax DSM att föredra, snyggare och enklare hantering. Men jag håller med om att val av ingång samt mute gärna får finnas lättillgängligt i knapp-form för alla skivspelarägare.
Linn har ju historiskt varit ganska duktiga på design (och då menar jag inte enbart utseende) även om de har några plumpar i protokollet. Men Klimax/Selekt/Majik DSM, för att inte tala om missfostret Lingo 4, får mig undra om det inte är något knas med ledningen på Linn. Dom skulle behöva en Steve Jobs typ.
/ B