Att svarva en bult på ett begagnat Cirkuslager och antyda att det har nåt att göra med Karousel är som att rita en häst på en Fiat från 2005 och kalla den Fiararri.
Som jag förstår det så måste du ha jämfört.
Kul, kan du berätta mer så vi som inte har jämfört förstår skillnaden.
Som jag förstår måste du vara en av dom första att jämföra, så var inte blyg berätta för oss som är nyfikna.
Jag tror att den är bättre än ett original Cirkus.
Hej Stigo
Köpte in en Lp 12 som Anders Tonläget hade satt ihop med delar där Cirkus satt i redan i ett Majik Subchassie.
2018 Majik spec i en 1986 plint och Pro-ject armen med en Adikt i bra skick, hela spelaren i ett bra skick förövrigt.
Spelade med den cirka en timme för att lyssna in signaturen för att sedan plocka isär den varligt och behålla Anders inställningar så mkt som möjligt.
Också kollade ev moment för att det skulle vara så lika som möjligt och tyckte att jag fick den exakt lika i bounce, hastighet, VTA mm mm.
Då till det roliga, testet med den gamla signaturen i bakhuvudet till en känd skiva på svenska som jag kan utan och innan.
Det svängde innan men nu blev det mkt roligare man kunde också följa musiken bättre, lite tydligare men framför allt mer exakthet och mer fundament i musiken.
Mer av en fundamentalare bas och en snyggare diskant. Man kan helt enkelt säga att Ledin stod mer stabilt och sjöng tydligare.
Skulle kunna leva med detta utan vidare i en std tolva som denna och Linn byt ut Majik Psun snarast...
Tänker testa denna spelare mot min Key som har samma lager men en lägre mutter och sitter i en Axis topplatta som är 12 mm där det blir ännu stabilare i min mening.
Denna är helt ofjädrad och ungefär samma prislapp på arm och Pu i nästan samma hierarki som Adikt men en annan historia.
Lennart/LinnArts
LinnArts WoodRock Reference Turntable
https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se