Eftersom jag har ett långt intresse samt en viss erfarenhet av bilar så skulle jag säga att saab gör roligare bilar än volvo.
Att säga att någon är bättre brukar tendera till att bli lite väl mycket sandlåda
Saab har liksom volvo passerat sina roligaste stunder eftersom alla bilar idag mest är karaktärslösa tråkiga grå plåtlådor.
Annat va det på det glada -70 och -80 talet när Turbo kom, massa saker som idag är standard va mer eller mindre exotiska tillbehör.
Saab 900 79-93 är i mina ögon det bästa saab byggt
Volvo å andra sidan ska man inte förakta den i så mångas ögon tråkga 240 samt 740 modellen eftersom dessa var otroligt bra kvalitetsmässigt.
Kvalité är vi inte bortskämda med idag, saab 900/9-3 samt 9-5 har ju en hel del problem som man aldrig skulle se på 900/9000
Volvo V70 har en otalig lång lista på saker som byts ut hela tiden och vid varje besök på verkstad, hände detta 740 ägarna? Nja.
Sen att bilar blivit kanske krocksäkrare, bränslesnålare ( i saabs fall tveksamt) är en annan historia.
Jag har haft ca 35 saabar och kanske 10 andra typer av bilar så jag har rätt att säga att saab är en skitbil
Äger 2 saabar idag och kan tänka mej köpa fler