Man tackar och bockar för tipsen och kommentarerna!
Jag såg ett par beggade Grado SR125 för nånstans kring 1400 för nån dag sen, det ligger ju helt klart inom prisramarna. Har inte släpat mig iväg för att lyssna än så länge dock, så jag vet inte hur ljudet eller komforten är. Här kommer problemet återigen in att jag väl helst inte köper nytt utan gärna får tag på något beggat pga det klart bättre priset. Då känns det lite taskigt att sticka iväg till en handlare bara för att lyssna.
De HD600 jag lyssnade på var hos nån lokal Euronics-historia...att lyssna i butiken gick fint utan problem (även om man kanske kan ha sina betänkligheter om kringutrustningen), men jag är tveksam till att de skulle gå med på hemlån. Jag skulle tro att hörlursdelen i Majiken och Wakondan är likvärdiga - bra, då kanske jag vågar gå vidare och kolla upp lurarna lite mer
Har sett att Grado-lurar är något som är nästan orimligt dyrt i Sverige om man jämför med USA-priserna, så rent instinktivt känns det som att jag får mer för pengarna med ett par HD600. Precis som du
thomas så är jag inte ute efter ett par alltför bastunga lurar à la
Porta Pro utan föredrar ett 'öppet' ljud med torr bas (som sig bör om man är Linnist...)