Selekt är svart = bra. Men volymkontroll där uppe? Dyr lösning som aldrig används.
Inget slår LK-lådor. Unik och diskret design. Utstrålar fokus på innehåll, inte yttre bling. Passar min image.
Jag gillar verkligen LK-lådorna. men Selekt (som jag hörde talas om först idag, här). ser ju ganska trevliga ut. En volymkontroll på ovansidan är inte en så dum idé, vad är det första man behöver justera när man bytt källa? Kör ofta min Kairn på 80 (dvs raka rör igenom) och styr volymen via Squeezeboxen) vilket blir ganska kul när sambon vill spela en CD 
/ B
Off topic:
Jag har för mig att det skall gå att nivåmatcha mellan källor med Kairn, samt sätta fix 0dB (d.v.s. x1) förstärkning. Det skulle kanske göra livet mindre dramatiskt (om nu det är målet?).
On topic:
Att stänga forumet för spekulationer om ev. nya produkter är märkligt. Jag trodde nog att spekulationer och diskussioner om ett företags produkter nästan uteslutande är av godo...
Modultänk har alltid apellerat på mig, så det är ju trevligt. Volymkontroll på lådan, tja - för demo är det säkert en bra grej och i en del hem också säkert användbart. Jag behöver det inte.
Ang produkterna i stort så har väl Linn egentligen det mesta på plats, utom möjligen högtalare. Exakt i all ära, men de är nte direkt lågprisprodukter. Lite av allt-eller-inget produkter och därigen lite svårsmälta. En mellan-prissatt serie med lite andra kompromisser än Majik skulle jag gärna se, (mindre fokus på låta fint och mer på funka) bättre med allt möjligt från klassisk, via radiopop till skitig rock och reggae. T.ex. Keilidh hade många tillkorakommanden, men de hade ändå en behaglig stil som succesivt eroderat med Ninka och Majik. Det är samma med slutsteg, där olika lösningar har lite olika tillkortakommanden och man kan göra olika kompromisser. Konventionella konstruktioner har sina brister, varav några ganska tilltalande.