Mortifikator Crenshaw wrote:
Ayn wrote:
Själv skulle jag nog anse att en beggad CD12 för 50k istf ny 180k skulle vara värt besväret att kolla upp. Även om det innebär att jag vore en girig snåljåp som ville spara ynka 130k. Det får jag leva med helt enkelt.
Inte särskilt bra exempel...
CD12 säljs inte längre, och en ny CD12 har avsevärt bättre prestanda än en begagnad. Var har du sett icke-stulna CD12:or i bra skick för 50k? Vore väldigt spännande att höra...
Nä, sant att exemplet inte är helt gångbart i dagsläget, när nu CD12 utgått. Fram tills nyligen var det fullt aktuellt, men du har rätt i att så inte längre är fallet. För ett halvår sen såg jag en CD12 från 2002 gå för motsvarande 80k.
Quote:
Den på Ebay var ju tydligen inte så seriös, om man ska tolka Carl N's brevväxling.
Nej, och poängen med det var att det ändå är klart värt besväret att kolla upp saken. Jag är inte ett dugg förvånad att killen inte var seriös (sälja för ~30k, hallå

), men det var ju heller inte särskilt svårt att ta reda på det heller.
Quote:
Jämförelsen begagnade Ninka för 10k hos handlare vs begagnade Ninka för 9k privat är mer intressant, IMHO! Osv. Osv.
Så länge det handlar om såna prisskillnader håller jag absolut med dig om att det handlar om "insnålning på de sista kronorna". I det läget är det ju ett enormt mervärde man får genom att köpa från handlaren istället. Ofta handlar det inte om den typen av prisskillnader dock, tyvärr.