Linncredible wrote:
Ingen som fått Katalyst-uppgraderad Akurate Exaktbox på plats i systemet än? Hoppas få min på plats nu på fredag. Can’t wait..... 
Yesssssss!
jag har haft min Katalystuppgraderade Exaktbox i ett par dagar nu.
Högtalarna har inte stått inte riktigt bra samt jag har varit bortrest och utan stereo i ca tio dagar, så musikminnet om "hur det var innan" var lite avtrubbat när allting kom på plats och senaste firmwaren laddades in.
Mitt absolut första intryck var att det lät.... annorlunda, kanske rentav lite konstigt, men inte bättre eller sämre.
Jag har nog dessutom haft sjukt uppskruvade förväntningar efter demot på High Fidelity, dessa har nog ställt till det lite.
Efter 2-3 dagar av konstant spelande (stereon har gått när jag varit på jobbet) så känns det verkligen som om allting ramlat på plats och det blivit ordning på musiken. Antingen har Exaktboxen blivit inkörd eller så har jag vant mig vid det nya ljudet.
Det låter väldigt mycket bättre än innan, jag märker det när jag spelar låtar som jag hört ett par gånger. Med bättre så menar jag bättre på Linnspråk, mer musikaliskt. Rösterna kommer verkligen fram med mer känsla, man diggar musiken mer intensivt på något sätt.
Det är en dyr uppgradering (18.000+ för 10 kanalers exaktbox) men det är den uppgraderingen som jag hört störst skillnad på hittills.
Vad har ni för tankar ang. detta med att elektroniken skall spelas in? Jag har nog varit en aningens skeptiskt till det fram till nu. Nu känns det som om det blir bättre för varje dag som går...
Katalystad Ebox i mitten
Attachment:
DSC_0158.jpg [ 448.74 KiB | Viewed 5531 times ]