Skulle ut och resa idag men hann ta en ordentlig lyssnarsväng på hifiklubben.
Jag är helt medveten om att det säkert är en musikalisk kompromiss med blåtand, noise cancelling etc.
Det spelar ingen roll egentligen eftersom jag inte kommer att lyssna med dessa hörlurar hemma.
Dom jag testade var:
Bowers & Wilkins PX (3798:-)
Senheiser PXC550 (3 190:-)
Sony WH-1000XM2 (3990:-)
Denon AH-GC20 (1998:-)
Jag spelade från Tidal ("HiFi-kvalitet") på min Sony XZ och körde i lurarna i blåtandsläge med noise cancelling på.
Man kan även spela med kabel istället för BT. Det var inte speciellt bullrigt inne i butiken.
Vinnaren blev Senheiser, följd av B & W. Senheiser var helt klart den mest musikaliska av dom fyra, det hördes efter bara ett par sekunder.
B & W var också bra, men inte lika bra.
Denon lät väldigt budget, som en riktigt dålig lur, och Sony lät extremt HiFi, men väldigt bullrig/maffig i basen, precis som jag inte gillar.
Har flugit ett par timmar allaredan och måste säga att NC-tekniken är helt fantastisk. Jag kommer definitivt inte att flyga mer utan dessa lurar.
Det är en helt overklig känsla att sätta på sig lurarna och sen efter någon sekund blir allting tyst (tänk en bullrande/ristande flygplanskabin)
Dessutom kan man spela musiken på väldigt låg volym eftersom det inte bullrar runtomkring.
Vill man bara ha tyst så pausar man musiken.
Lurarna styrs till stor del genom att man knackar eller drar med fingret på den högra luren. Supersmidigt.
Höja volymen: dra fingret uppåt längs med luren.
Pausa musiken: knacka en gång på högerluren.
Stäng av musik och NC: knacka två gånger på högerluren.
100% tyst blir det dock inte, pyttelite släpps igenom, men det är verkligen lite.
Att sitta i vänthallar fulla med människor och skriva minirecensioner är också en fröjd
Flyger ni mycket eller störs ofta av buller så är min rekommendation tveklöst köp.
Senheiser PXC 500:
Attachment:
sennheiser-pxc-550-wireless-04.jpg [ 34.55 KiB | Viewed 11599 times ]