Skaffade en AQ Cinnamon koax för att koppla in den hela till - funkar bra, och den är bättre än den billiga noName kabel från Elgiganten som jag hade en kort stund. (Har haft en AQ Hawk Eye för länge sedan, en av de första med AQ DBS-system och den var jag riktigt nöjd med. Tyvärr såldes den av i samma veva som jag avskaffade Squeezebox och separat DAC...)
Men - det som jag blev förvånad över idag var att jag flyttade om lite här hemma. Eftersom jag nu har en del prylar för hörlurslyssning flyttade jag in de i ett rack och ställde bredvid Harmonihyllan. Det gjorde att jag flyttade en av högtalarna lite grann (cirka 25-30 cm i sidled).
Satte mig ner för att lyssna...

Det här var jag inte beredd på. Det känns spontant som att basen höjdes med några snäpp, vilket jag gillar. (Jag tror att jag tidigare har beskrivit Exakt-ljudet som bra, men som ibland lite tunt). Nu har jag både en tighthet, och ett fundament som jag inte kände igen sedan tidigare.
Som sagt - man lär sig hela tiden, och installationen borde jag ha tagit tag i tidigare - man kanske skulle leka lite mer med placeringen av högtalarna än vad de står nu?