Antar att ni sett på min hemsida att jag inte har Linn som brands och inte återförsäljare heller pga att det finns en i min närhet och vi har kommit överens om vem som gör vad.
Säljer dock deras produkter dock endast till skivspelaren och inte hela spelare utan bygger ihop dem av delar enl ök med närmsta Åf.
Man skall också veta att om de tar fram en produkt för att uppgradera med så får det gå ett tag emellan så att alla hinner med att byta till den innan nästa kommer, vilket är normalt vid uppgraderingar på företag de släpper givetvis inte flera på en gång. Handlar om att tjäna pengar på den produkt man hela tiden släpper där mkt handlar om att man överlever på uppgraderingar vilka man kan ta bra betalt för. Finns dock på marknaden alternativ som gör exakt samma sak och i vissa fall låter och fungerar minst lika bra till en fjärdedel av priset.
Mig veterligen finns det inget företag som skulle gå ut och tala om tex att de testad ngn annans subchassie och dessutom att de andras låter bättre.
Den enda precisionsfrästa del som Linn har i aluminium görs av SME, så får ni fundera själva vilken del det är och alternativ finns här också och om de görs på rätt sätt så kan man bara byta armplattan om man vill byta typ av arm. Och här då till en tredjedel av priset.
Antar att du tänker på denna :
http://www.pinkfishmedia.net/forum/show ... 678&page=3
Lite skillnad mot TA som väger minst 6-7 kg mer och du där också hittar mer fundament och stabilitet och här kan man isf skruva med moment när du drar alu mot alu, samma motstånd.
Att jag diskuterade moment var att i ett annat svar till mig skrevs det om moment.
Köper din förklaring av TD "använder den vid försäljning av kablar men då får kund välja stycken och musik t.o.m medhavd. Och givetvis så spelar vi också hela låtarna och låter kund höra hela musiken i låten och inte bara de bästa passagerna.
Eftersom jag bara har min Tangerine Audio Stealth så vore TD inte ok för kunds ekonomi
Ja Thomas O´Keefe, skön snubbe, håller med honom att dessa skruvar till bottenplatta inte behöver dras mer än att de sitter åt och likaså de skruvar som sitter på topplattan mot blocken eftersom topplattan sitter med de andra skruvarna som håller den mot plinten och underifrån dragna mot crossbrace/wirestrap/member och att de skruvar som du skruvar dit crossbrace mot blocken inte behöver dras med mer än att de sitter fast. På de äldre finns inte dessa. Får för mig att de kom -77 till topplatta resp -82 crossbrace när Valhallan kom.
De två bultar som sitter mellan topplatta och crossbrace som går igenom blocken håller jag med om att dessa skall dras åt men ändå inte för mkt alltså så skulle ett moment fungera här, men dessa har inget motstånd i de delar de dras emot eftersom topplatta och crossbrace inte är tjocka nog eller stabila i förhållande till blocket som har ett stort hål upptill på blocket för att få plats med kontramuttern till skruven som sitter igenom topplattan och undertill i blocket så är hålet också större än skruven. Dessutom ger trä med sig gentemot plåt.
Vilket innebär att man drar med sig båda plåtarna och böjer dem antar att ni som vet har sett detta mer än en gång där man dragit dessa för hårt.
Vad det gäller "hinge plates" lockfästen, så behöver dessa dras lagom hårt så att de sitter fast och håller locket ( vilket sitter inskjutet i fästet ) på plats, för enl mig så är endast locket till för att spelaren inte skall bli dammig och inte ha för att spela med ( tas bort från spelaren när man spelar ) Vi brukar skoja att det enda de fungerar till är att äta gröt i
Trevlig helg på er !
[O/]
Lennart/LinnArts
LinnArts WoodRock Reference Turntable
https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se