sportbilsentusiasten wrote:
Linns "if it sounds better it is better" är en slogan som togs fram då Linn inte längre ville använda Tune Dem. Det innebar att musikalisk förståelse ersattes av preferenser av ljud. Katastrof.
Hmm. Enligt de tekniker från Linn som Keith Robertson och Phil Budd jag träffat under de senaste åren använder de fortfarande uttryckligen Tune Dem i sin utvärdering under produktutvecklingen. Var har du fått reda på att de inte längre vill använda Tune Dem?
Och "if it sounds better, it is better" låter som ett gammalt citat från Ivor. Jag Googlade lite snabbt nu och hittade en bok från 1989 som återger just det citatet
https://books.google.se/books?id=m263DA ... er&f=false.
När skulle den sloganen blivit framtagen enligt dig?
mvh, mats
PS. På trådämnet så är jag grymt ödmjuk inför hur Linn förvaltar och vidareutvecklar sin LP12a. När man frågar dem är de otroligt tydliga med att de bara är intresserade av att släppa nya uppgraderingar som det tycker gör spelaren bättre i sin kärna. Jag skulle säga att de behandlar sin LP12a som ett förfinat musikinstrument. Att de inte redan skulle ha testat det flesta av de befintliga tredje parts modifieringarna i egna versioner ser jag som synnerligen osannolikt. Varför skulle de inte vrida och vända på varenda skruv i spelaren för att krama ur ännu mer välljud och kunna sälja fler uppgraderingar? De sitter ju på originalet och har i mina ögon minst lika mycket utvecklingsresurser som någon av de befintliga tredje parts leverantörerna. Det gör mig väldigt trogen till Linns egna uppgraderingar, även om jag av fåfänga faktiskt bytt min plint till en från Chris Harban

.
Sen är det alltid inspirerande och utvecklande med nya idéer och försök av andra, säkert också för Linns egna ingenjörer. Med hopp om många fantastiska kommande uppgraderingar (som inte kostar skjortan...).