Japp, men var lite kul att visa mina underbara spelare jag hade innan som nu är spridda från norr till söder och fick hamna hos 4 nya hifi familjer.
En del av dem är ombyggda/uppgraderade igen och det är ju det som är kul med denna spelare att den går att bygga i så många skepnader då också helt original, iaf på de äldre spelarna är kul att bygga ihop då de blir underbart musikaliska och trevliga.
Min fru älskade mig absolut efter att jag bantade från 500 kg kompakt anläggning till ca 100 kg integrerad hifi. Vad gör man inte för dem ibland
Vad det gäller 3 parts delar så har de en egenhet att de nästan alltid blir bättre eller lika bra men till en absolut bättre peng än std och jag gör detta mest för att de som gör dessa delar till era spelare brinner för sitt skapande och vill att VI användare skall få en bra spelare till att låta ännu bättre.
Vill helt enkelt ge Sveriges Hifi användare chansen att bygga en minst lika bra spelare med andra delar än Std för mindre pengar.
Vad det gäller spelaren i denna tråd och att man ej använder Linn produkter så är det bara 2 delar som är utbytta mot bättre produkter och gör spelaren duktigt mkt bättre för lite pengar, ska du slå SME armen ja då får du punga upp en slant till och faktum är att Linn Lp 12 är i dag som förr ett verk där vi kan välja vad för arm vi vill spela med vilket jag gillar dvs valfriheten !
Vad det gäller Tranquilityn ( läs magnetsupport för lager ) som gör att vi sliter mkt mindre på våra lager, vilket minskar trycket ner mot botten med ca 90 % och sparar dem i flera år extra och det gör ju inget att spelaren blir tystare och musiken mer följsam och betydligt tystare i bakgrunden. ( Från en kund som var hemma och lyssnade : Vad tyst den låter ! Och vilket lugn.. ) om ni bara visste hur många lager som byttes tidigt till Cirkus som är utslitna idag. ( ser man en liten grå prick i botten på den spegelblanka ytan så är lagret utslitet. )
[O/]
Lennart / LinnArts
LinnArts WoodRock Reference Turntable
https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se