LinnArts wrote:
Ja dessa är inte så vanliga, är nog inte många som vet att de lyssnade på en Lp 12 utan fjädrar på Hifi mässan i Jönköping 21-22/4 - 17.
Jag lyssnade på din skivspelare på mässan. Plinten var ju galet snygg, gillade den helsvarta looken. Sen var det slut med superlativen för min del.
Den spelade snyggt, men saknade det som får mig att älska min LP12
Vad gör en LP12 till en LP12?
Är det utseendet eller sättet den förmedlar musik på?
Hur mycket går att byta bort innan själen försvinner? Kvar på den du hade på mässan var Radikal, resten såg ut som en LP12, men spelade definitivt inte som en LP12. Är det bra eller dålig går ju då att undra. Det betyder inte att den tillsynes LP12 liknande skivspelaren inte spelar bra, tvärt om, men det är inte i mina öron en LP12 längre.
För att göra en liknelse med bilar, verkar vara populärt

Vad är en SAAB, hur är feelingen i att köra en SAAB?
När blir det en SAAB, är det när nyckeln sitter sätena? Isf är du nog nöjd med en 9-7X. För de flesta andra som gillar SAAB är den en Trailblazer med annat emblem och nyckeln där den brukar sitta på SAAB, men tär tar likheterna slut. Gör det 9-7X till en bil som inte är bra? Nä, det finns nog en publik som älskar den!
Så för mig är LP12 den skivspelare jag vill ha för att den förmedlar musiken på ett sätt jag uppskattar

Om jag inte gillat det hade jag köpt något annat som passat mina preferenser bättre, varför knacka något runt till fyrkantigt om det var fyrkantigt jag ville ha?
Detta är givetvis min egna uppfattning och hur jag upplevde det på mässan