Pediatrik wrote:
Somliga upplever en skillnad mellan Klimax DSM/1 och Klimax DSM/2 (dvs utan respektive med Katalyst) även om man enbart kör Exakt link ut. Har inte gjort jämförelsen själv, men Katalyst är ju inte bara en ny DAC, så åtminstone i teorin skulle även Exakt link kunna påverkas positivt. Trådskaparen kör ju med AEDSM och skulle kunna byta till antingen KEDSM/1 alternativt till KDSM/2. Andra alternativet liiite dyrare dock...
Den skillnaden vill jag uppleva själv med kontrollerade förhållanden, innan jag skriver under på. Visst är Katalyst mer än bara en ny DAC, men det nya är fokuserat kring just omvandlingen från digital dataström till analog utsignal och den delen sitter i Exaktboxen. 112 000 extra för teknologi som inte utnyttjas i ett Exaktsystem är just definitionen av liiite dyrare...

.
Då är det bättre att trådskaparen lyder min starka uppmaning att istället satsa på en Klimax Exakt DSM och spara till nästa Klimax Exaktbox. Eller uppgradera dem i omvänd ordning. Av pengarna som sparas på det tar jag gärna hälften som tack för rådet, så har jag finansierat min egen Katalyst uppgradering

.