Stigo wrote:
smirre67 wrote:
Själv så tycker jag att det var riktigt trevligt här på Selleri när det hände lite, det skapades diskussioner om olika saker, men efter att Foundation First blev avstängd från forumet så har det blivit väldigt tyst och tråkigt här, nu är det mer prat om kaffe än om hårdvara och tune-dem, är det så här det skall vara? Skulle tro att besökarsiffrorna har fallit drastiskt, visst det blir ju enklare att moderera då.
Är det fler ute i riket som tycker som jag?
Jodå, nu är det hejdå från mig också. 
Nejdå, det tycker jag inte. Visst peakade antalet trådar och inlägg när FF röjde runt men det är faktiskt hygglig fart fortfarande. Mer än vad det varit tidigare i alla fall.
Att prata kaffe är väl inte fel, kaffe verkar ju vara en central punkt hos varenda Linn-handlare

Och det är väl sådant som Övrigt-delen är till för? Kolla in på Faktiskt, där snackas det massor om annat än hifi och musik. Den stora skillnaden mot ett allmänt chatt-forum är just att alla deltagare i de övriga diskussionerna delar ett gemensamt intresse. På så vis lär man känna deltagarna lite bättre än bara vilka anläggningar dom har och hur dom tweakat nätkontakterna... Och det pratas massor om HiFi och musik! Tex hur man säkerställer att skillnaden man hör mellan tex en 16 och en 24 bitars verkligen är en formatskillnad och inte något annat. Eller säkerställer att man verkligen hör skillnad och inte bara tror det. Hjärnan är en komplex historia men är ibland också ganska lättlurad
I det sammanhanget kan jag ju tycka att alternativa fakta, faktaresistens och att åsikter likställs med fakta numera tar för stor plats i det dagliga samtalet. Jag lyssnar gärna på åsikter, det är givande och ofta tänkvärt. Det viktiga är att man inte förfaller till personliga påhopp och skrivna dumheter. Och framställer man sin åsikt som fakta får man ha liiite mer kött på benen än att man just
tycker.
Alltså, jag tycker det är kul med aktivitet bara för sakens skull, precis som man sitter och småsnackar med vänner utan att få så mycket sagt eller vara så himla seriös hela tiden.
Så tycker jag
/ B