Efraim wrote:
Ok, det är mycket snack om Trampolin vs Solid base här. Vad säger er erfarenhet om vilken som är bäst på en Audiotech vägghylla? Ska jag verkligen behöva prova en Solid base, är det vad ni säger? Audiotech hyllan sitter på ett något sviktande vägg (trä) och inte i sten.
Hej igen.
Pekka har delgett lite grann av egen erfarenhet....viktigt,samma här,egen erfarenhet.
AudioTech-hyllan (skriver AT) levereras med speciella väggskruvar för betongvägg,dom finns fortfarande att få tag på.
Dessa ska sättas fast i vägg respektive hylla på ett visst sätt,måste kolla i min bok,men från minnet.När skruven/bulten är fäst i betongväggen så "hakar" man på hyllan,1st bricka och drar fast muttern med fingrarna tills det tar stopp,därefter drar man med nyckel 3 kvarts varv.....klart.
Mellan hylla och vägg samt hur hårt i vägg får jag återkomma till.Använd original hyllplan,100% i våg,Spike'sen så korta (nedskruvade) som möjligt,hårt åtdragna,ingen elektronik under (rätt självklart

).
Det var lite grundbitar som du kanske känner till,men nämner ifa.
Men du har "sviktande" vägg och då gäller tyvärr andra förutsättningar med inga raka svar,det blir att prova/testa/utvärdera.
Ex: Pekka har 3lager gipsvägg,en bekant har betongskivor,jag spontat virke ock masonitskiva (tidigare betongvägg),ngn kanske boardskiva +gipsskiva osv.
I Pekkas fall med 3lager gips så är Trampolin bäst på hans vägg,samt som han skrev....på betong Solid Baseboard.
Nu kör han Manas speciella golvrack för LP12,ännu bättre.....tar paus,återkommer