Maffe wrote:
Även Axis behöver lite kärlek ibland, det är inte bara LP12:an som förtjänar det 
Lämna in den på service, ny olja, rem och lite annat i innanmätet kan nog behöva ses över.
Byta nålen fixar du lätt själv, bara dra loss den gamla och trycka dit den nya. Finns säker någon fin liten film på youtube om inte annat!
Jag sålde nyss min Basik, som hade Akito / AT95e. Den spelade riktigt bra! Innan jag sålde beställde jag en ny nål. Shibataslipad. Den kom igår. Men har inte längre någon puppa att använda den på....
Har betalat 1590:- och säljer den för 1590:- (så klart helt obrukad!!)
Jag tror, utan att veta, nålen sitter hyfsat hårt fast och det kan innebära att man först skall lufta bort tonarmen. Vilket i sig är rätt enkelt. För att undvika att man faktiskt har sönder lager i tonarmen.
En tanke bara!
(Har kollat lite på nätet, och sett att någon t.o.m använde en lite skruvmejsel för att få loss nålen.)
Har aldrig gjort det själv men tvätta remmen,, vända på den? Även tvätta tallriken så att remmen har optimal möjlighet att driva?
Sålde Basik, köpte LP12 med Ittok/Adikt men kan absolut tänka mig att i framtiden "byta ner mig" till AT95. Den var rolig!