andy_jr wrote:
Blev inte så många tips som kom in så jag bumpar tråden så kanske det kommer några fler tankar på vad jag skall tänka på!
Fick en del bra tips vid köpet å sen har per svarat!! Tackar för det. Men med så mycket erfarenhet som finns här så borde det finnas mer!
Tackar på förhand!!
Jag tror du får fler svar och råd/tips om du är mer specifik när det gäller frågeställningen. De grundläggande kraven att ha en bra hylla för dina apparater och att vända nätkontakter rätt, ha rengjorda kontakter osv har du förhoppningsvis redan koll på.
Majik DSM har ju inbyggda slutsteg, kör du med dessa istället för ditt gamla slutsteg kan det vara idé att testa/justera högtalarplaceringen igen.
Fintrimmning kan du sedan hålla på med hur mycket som helst

Det viktiga är att få grundsetupen (inkl NAS/dator) att fungera som det ska, sedan kan man börja jobba med routern och dess inställningar osv. Likaså kan man prova olika underlag för DSM'en och Mimik'en och prova olika fötter under högtalarna. Lås inte in dig på spikes, det finns många varianter att testa.
Eftersom nu detta är Selleri, testa enligt TuneDem-metoden. Då kan du också få lite mer relevanta råd från de övriga här. Personligen har jag lite andra krav också, men det är ju jag det
/ B