Bill50x wrote:
peder69 wrote:
Ser att det kan närma sig en version av Spotify med lossless. Om orsaken till det saknade Spotify stödet hos Linn har att göra med avsaknad av lossless alternativ kanske det kan ljusna. Hoppet är det sista osv 
https://techcrunch.com/2017/03/01/spoti ... per-month/
Problemet är ju att Spotify har för vana att lägga ut de senaste sönderkomprimerade versionerna av albumen vilket gör att oavsett format låter det illa. Jag har testat rätt rejält mellan olika filtyper och en 192k mp3 låter bättre än en 24/192 flac givet att mastringen är bättre. Här kan man verkligen tala om "source first"!
/ B
Jag ser mer problemet som att Linn försöker välja vilken streamingtjänst jag ska ha men det är tur man kan se olika

Även om Spotify skulle erbjuda en lossless variant så blir det naturligtvis en väldigt smal produkt men något som de får mycket mer betalt för per kund som de lyckas konvertera. Om det som bonus skulle göra dem tillräckligt fina för att få vara med på Linnutrustning så skulle det naturligtvis vara en vinst för mig som användare som föredrar spotify och hoppas jag ska slippa byta utrustning på grund av det.