Ang nördighet,men jag tror man måste ner på den nivån för att "Kräma" ur det sista då allt annat är gjort.Det är mao en process på kanske ngt/ngr år innan man når dit.
Slutet 80-talet,rum 38 kvadrat,LP12,LK1/Dirak,LK280/Spark,Linn Kan biwire.
1.Då Kanburkarna var optimalt placerade,jag menar verkligen optimalt (Jobbade med dom under 1år då och då).
Då borrade jag genom parketten och drog Fransskruvar direkt ner i betongsulan utan plastplugg,ställde Kan-stativen på fransskruvarna.Hade jag vetat skillnaden så hade jag gjort detta tidigare

.Detta var en hyresfastighet men fastighetsskötaren gav tillåtelse,han sa att jag lägger igen det med parkettspackel då du flyttar.....kan det ha att göra med att vi båda åkte MC

.
2.Samma system,lufthängde Linn K20 högtalarkablarna ut från slutsteget till in i Kan-burkarna.Dom rörde varken hylla,vägg,golv eller stativ.
Satte knappnålar i mellanrummet mellan ledarna som sen stacks in i väggen,hade en lintapet för dämpning av betongväggarna.
Har läst nu på Naimforumet att fler och fler börjar göra ngt liknande,framförallt upplever dom skillnad om inte högtalarkablarna ligger direkt på golvet.Var nog 25-27år före i tid

.
Vet inte om det skrivits ngt om detta på Linnforumet i England.
Inte lika stor skillnad som exempel 1,men en skillnad blev det.Många som lyssnade hos mig på den tiden började ofta titta runt för att undra var subben var placerad.Dessa Linn Kan fyllde hela det 38 kvadratsrummet med musik.
Men det systemet var optimerat in i minsta monekyl avseende ALLT,möblering...ja Allt.
Härligt med nördvarning.....

.